lördag 19 maj 2007

Rapport från soffan

Jag har legat lite på latsidan sedan barnkalaset och varit en riktig soffpotatis. Jag tänkte att ni ska slippa se mitt stökiga hem och visar därför något annat.

För ett tag sedan berättade jag att om min helg på Sigtuna stadshotell. Hotellet var 5-stjärnigt och otroligt smakfullt inrett. Mycket vitt med en ren och sober känsla, och där alla detaljer var noggrannt utvalda. Jag fastnade speciellt för de blandare de valt i badrummen. Jag tog lite kort som jag tänkte visa idag.


Rummen var enkla, vackra med en känsla för kvalitet. Stora gamla fönster stod för ljusinsläppet.

På rummet stod hemmagjorda chokladpraliner med en champagne.

Det var mycket trä och speciellt pärlspont.



Här är då en bild av den vackra badrumskranen. Gå in på deras hemsida för att få en tydligare bild. Märket heter Czech & Speake och kommer från London, England.

Tillbaks till soffan, det kanske går någon dålig såpa man kan fördriva tiden med...

Följande inträffade hemma hos familjen Spets och snor under lördagen.

"Göran, jag är törstig...hämta lite cola..."

"Göran, tar du med mina nya Lantliv upp?"

"Göran, byter du på Emma?"

"Göran, kan inte du fixa nått att äta?"

"Göran, ta ut ungarna en stund, de behöver luft"

Hm, nu får jag ligga lite lågt innan Görans stora tålamod verkligen tar slut.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Haha jag skickade ut gubben med tvillingarna på cykeltur o storebrorsan är hos mormor,solen skiner o blommorna kallar men jag vill bara sitta här....Kram Anna

Anonym sa...

Tack än en gång för trevliga bilder. Visst får du vara en soffpotatis! Njut!
Tids nog kallar vardagliga göromål...
Trevlig helg!

Dalkullan

Drömskåpets Hanna sa...

Vad härligt att vara på ett hotell som gör att det känns som hemma. alltför många hotell är alldeles för trista. Det här var ju jättefint!

MODERN COUNTRY sa...

Hehe, ja, man har vel alle slike dager, og i det siste har jeg også fått følelse av at jeg ike har hatt lyst til noenting. Bare sitte og sløve. Har ikke engang blogget! Så gratulerer med den lille jenta sånn litt på etterskudd :) Og så får du kose deg i helgen som er og gjøre ting som du har lyst til :) Flotte bilder av et spesiellt hotell forresten! Kram ;)

♥ Pia... sa...

Haha..stackars karl...men JAG skulle gärna vilja sett ditt stökiga hem:) PIA

Signes Vind sa...

Så läckra bilder. Jag har också bott på Sigtuna stadshotell men det måste vara innan renoveringen för så här läckert var det inte! Kul när de renoverar så fint!!
Ta du det lugnt efter barnkalas o allt!!

Anonym sa...

Ha ha, låter rätt gott faktiskt! Jag har också haft några sådana dagar denna långhelg!! Man behöver det ibland!

Dubbelörn sa...

Så där har jag nästan varje dag... ohhhh..... *fniss*

Kramar

Tingeltangel sa...

Du tar lika fina bilder på hotell som hemma. Kan inte låta bli att undra om du valde hotellet efter inredningen. Sigtuna är i alla fall världens charmigaste.

Mys liv och hem sa...

Helt klart måste soffpotatisdagar finnas.Borde införas i almanackan.Jag kan anta att det var lätt att slappna av på det vackra hotellet.Ha det gott!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert och smakfullt hotell!! Önskar man hade råd med ett sådant 5-stjärnigt, får hålla mej till de 3-stjärniga så länge och lägga till detta i min "favorit-ställen-lista"...Sigtuna är däremot en av mina absoluta favoritplatser!

Fin kakburk du visade i inlägget under!!! Mari.

Lotten sa...

Vad härliga bilder från hotellet! Där skulle jag gärna sova ett par nätter....

Det gäller att känna av hur mycket tålamod de har (männen alltså..) ;-)

Lavendel & Romantik sa...

Gubben kommer nog att skrika snart!;-) Men njut så länge du kan innan han hojtar kärring res på dig.....Kram och ha det bra / Majsan

Anna sa...

Hihiihi det var verkligen kul att läsa detta inlägg! Men du kan gott få lata dig ibland och låta maken ta en del av barnpassning och matlagning!

:)Anna

Drömskåpets Hanna sa...

hihi. Nej han får du hålla i med alla fingrar och tår du har. ;)