torsdag 3 maj 2007

En riktig "bonnjänta" (eller introduktion Allt i hemmet läsare 4)

Jag har alltid tyckt att tjejer som får barn tappar sig själva när det gäller stil. Jag har lovat mig själv att inte bli en sån. Men vad gör jag?

Jo, jag åker och handlar i myskläder, träskor, osminkad med det skitiga håret uppsatt i tofs. Då brukar jag alltid tänka "Hoppas att jag inte träffar något ex som ser hur jag ser ut nu för tiden..."

Var in till stan förra veckan flera gånger med mina målarkläder med hål i rumpan. Självklart träffade jag Görans kompis i kostym när jag skulle betala bensinen i kassan...Jag försökte backa ut ur bensinmacken för att inte han skulle se mitt kära hål.

I helgen fick jag bevis på att måttet var rågat eller att bägaren är på väg att rinna över. Jag satt och matade Emma och sa "Emma ät lite mer korv". Då utbrister min sambo "Nä Helena, måste du säga körv, det låter så bondigt."

Det hade jag inte ens tänkt på... Men bor man i Dalarna så bor man i Dalarna...

Ps. Har ni sett mitt matrum? Välj här eller här.



Imorgon ska ni få se min serveringhuv jag köpt idag. Helt underbar, jag lovar...

kram Helena

9 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Jag tycker att man ska vara rädd om dialekter men men,ibland så låter det lite bonnit kanske.Angående kläder så tycker jag det är kul ibland lite sloig och ibland Donna Donna det är det som gör en riktig KVINNA Ha en skön fredag Drick och va glad Kram/Majsan

Lotten sa...

Ha, ha... jag känner igen det där! Jag kan dock inte föreställa mig att du skulle vara bonnig.... med ett sådant hem ;-)

Anonym sa...

Det är kanske oundvikligt det där med mysbyxorna och träskorna - men vet du vad? Det spelar ju ingen roll vad andra tänker så länge du själv är nöjd med dig och ditt liv. :)

Anonym sa...

He he där känner jag igen mig, litegrann i alla fall! :-)
Ha en skön helg.

Anna sa...

Jodu det där känner man ju helt klart igen! Och just detta att man absolut inte har lust att råka på ett ex - uiii!

Min man kommer från Blekinge. Numer pratat han inte alls lika utbredd dialekt som hans släkt, efter 18 år i Sthlm. Men ibland kommer den fram. "Kåv" - det korv det:)Och pärer är ju inte alls päron utan potatis! Fast nu för tiden säger han faktiskt potatis...

Ser fram emot bilderna på din serveringshuv!
:)Anna

Anonym sa...

Jag har precis hälsat på dig i ditt matrum och det är så otroligt vackert och fint där. Just då där drömmer jag om att få det i mitt skärgårdshus alldeles snart.

Vilket vackert matbord ni har - mycket pampigt och fint !

Kram Kram

Anonym sa...

Känner verkligen igen mig! Jag är en Skåning som flyttat till Halland, men skånkan sitter allt i! Och andra (inte jag alltså....=) tycker att det kan vara lite bonnigt, men vad gör man?! Skånetös, alltid en skånetös.

Anonym sa...

Jag tänkte precis likadant och jag vill inte heller springa på mitt ex just nu. Huga! Håller på med viktväktarna och ska bli av med mina mammakilon. Inte så många men dom ska ändå inte vara där. Men min kära man har köpt ett par snygga mysbrallor till mig som man faktiskt kan visa sig i. Håller med majsan45 ibland slokig och ibland en babe! Det är att vara kvinna det!Kram från mig

Anonym sa...

Hej! Underbart vackert hem du har.
Precis min stil. Skulle bli jätteglad om jag kunde få färgnummret på ert hus och vilken färg ni använde. Skulle vilja måla vårt nybyggda hus i precis den färgen. Verkligen supersnyggt!
Har dock inte lyckats lära mig det där med att blogga så jag skulle bli superglad om du kunde skicka till min mailadress: ellie_palsson@hotmail.com

Tack på förhand! Mvh Eleonore