tisdag 1 maj 2007

Ännu en flitig dag i trädgården

Jag har arbetat hela dagen i trädgården så nu känns det skönt att slappa lite framför datorn. Idag har jag:

1. Planterat två päronträd
2. Planterat tre schersminbuskar

...plus att jag varit på barnkalas och ätit trerätters hos brorsan med ett glas rött. Det har blivit lite röda glas varje dag nu sen i fredags.

Idag får ni se trädgårdsbänken jag har målat. Ropade in den på auktion för fem år sedan sen hände inget mer förens nu. Jag kom ju på att det inte är så jobbigt att måla trots allt efter husmålningen. Sen underlättade det att vi hade färg och penslar redo här hemma.



Bänken står på kortsidan på huset där man kan sitta och mysa med en kopp kaffe och samtidigt se barnen leka i sandlådan eller hoppa i studsmattan. Kan inte bli bättre!


Det är vackert att planera blommor i en gammal zinkbalja. Som ni säkert redan förstått så gillar jag vita blommor. Jag planterade dessa penseér i helgen.

20 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Snyggt, väldigt fin bänk och ett och annat glas rött slinker väl ner....;-) Kram/Majsan

Anonym sa...

Vad fint det blev, bänken är ju ett riktigt guldkorn. Härligt att få lite inspiration har en mängd prylar som ska målas men hittar aldrig startknappen + att man ska ju övertala den andre vuxna personen i huset att det blir så bra med "bara" vitt..:):)
Tack för inpspirationen./Ampa

Anonym sa...

Vilken jättefin bänk ! Och snygg vit blev den också...
Har en stor zinkbalja som jag har kryddor i, vackert och så doftar det underbart !

KRAM EVA

Spets och snor sa...

Ampa: Man ska inte alltid fråga och vara så jäkla diplomatiska - ibalnd är det bara att göra! Lycka till!

Haust sa...

For ein herleg benk! Nydelege sommarbilete! :)

Mrs M sa...

Jättefin bänk, perfekt att sitta och dricka ett glas vin på :-)!
Jag förstår om du är matt efter såna stora planteringar och barnkalas. Jag ska också plantera schersmin, men har inte bestämt sort, har du nåt tips?

Anonym sa...

Roligt att ha hittat hit. Vackra bilder och mysiga beskrivningar. Snoriga snorungar kännaer jag också igen.
Satte ned några kvistar i en burk vatten och ställde den i en kruka på bron. Ser trevligt ut. Vill skynda på våren i Piteå en aning.

Anonym sa...

Så fint det blev.. skönt med små oaser i trädgården.
Hoppas kunna plantera några penséer till helgen - och ska då måla ett plank om vädret tillåter.
Ha en skön vecka!
Kram! /Liza

Lin & Lavendel sa...

Vilken fin bänk! Zinkbaljan med blommor är ocksså fin!

Mys liv och hem sa...

Jag har också köpt vita penseer och djupt vinröda.Har inte fått ner dem i krukor än :/.Ska försöka göra det i morgon.Vad fin bänken är.Kram

Elzie sa...

Blev ju jättesnyggt. Gillar också vita blommor. Det ser så fräscht ut.
Kram

Anonym sa...

Vilken härlig bänk! Ja vita blommor i en zinkbalja är väldigt fint! Det ahr jag med...=)

Anonym sa...

Vilken fin bänk! Du verkar vara en mästare på att hitta saker på auktioner och så! /Terese

Anonym sa...

Jättefin bänk,men kan du inte berätta eller skissa upp trädgården med alla dess nya planteringar?Har själv ett 60talshus som vi försöker mjuka upp bla m. zinkbaljor o järnsäng o massa klätterväxter!!!!Kram/Embla

Färjtorp sa...

Mysigt hörn att sitta och mysa vid. Blev kanon med bänken och baljan. Såna ställen vill man ha lite här och där i trädgården!

/Johanna

Anonym sa...

Vackert med en vit trädgårdsbänk! Och vita blommor - jag gillar vita och blå blommor lite extra mycket. :)

Anna sa...

Å vilken jättefin bänk!

Jag har också planterat, i blomsterlådorna och i lite krukor, samt grävt ner (nåja, mannen grävde)10 st stora lagerhäggar!
Och ett och annat rött slank ner här med i helgen;)

:)Anna

Anonym sa...

Jättefin zinkbalja med blommor i, en liten dum fråga kanske men brukar inte dom rosta ? Jag har för mig att min gjorde det, och det var inte så kul...

Spets och snor sa...

Embla: Bra idé. Ska lura på den lite...

erica: Kul att du hittade hit kära du

Liza: Lycka till med plankmålningen!

an angel at my table sa...

Mycket fin bänk gillar också vita blommor i zink baljor. Lycka till i trädgården.