fredag 11 maj 2007

Välkommen in till mig - idag får ni se min hall

Hej på er kära bloggvänner!

Idag ska ni få se min hall. Den har ni inte sett förut.


Hallen är ett rum med 4 dörrar, utomhus, köket, matrummet, badrummet. Lite svårmöblerat förstår ni, speciellt när utomhusdörren och matrumsdörren är dubbeldörrar som tar ännu mer plats än en vanlig dörr.

I hallen står en byrå, stol att sitta på när man sätter på sig skorna, gammal hattask och en hatthållare (eg. ljusstake) med stråhatt.

I hallen hänger min hattsamling som blir en vacker detalj. Den gamla trappen går inte att smyga i utan väcker den som inte är van.


Runt dörren finns två parfönster. Nyputsade med en vit enkel rullgardin för att få en äkta sommarkänsla. Två vita pelargoner i urnorna.



Närbild på mina blommor. Utanför kan man se utemöblerna på verandan.


Detaljer på byrån. Är ute efter en ny spegel, tycker denna är lite för prålig och lite för ny...



Stolen är nyrokoko med ett vitt överdrag som enkelt går att tvätta.

Tack för mig!

39 kommentarer:

♥ Pia... sa...

oj...skulle "bara" kika in lite för att kolla en annan sak...håller på att greja ,lite hemma..(gör allt på en gång)..och vad får jag se.. och tycker det är lite kul att se ..att du inte bara har vit utan lite ren träfärg oxå:) men det var kanon allt¨å...vilka trätiljor du har på golvet...ha det så bra...PIA

Elzie sa...

Jisses vad fint du har överallt. Kan du inte komma hem till mig och "styla" lite? Man blir helt salig när man ser ditt fina hem.
Ha en skön helg.
Kram

Anonym sa...

Vilken vacker hall. Jag har oxå en stol stående i hallen för att underlätta - men min pyttelilla hall förtjänar inte att fastna på bild som din. :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Verkligen vacker hall må jag säga och så fint med alla hattarna!!
Mycket smakfullt! Mari.

Brunkullan sa...

Oh vilken fin hall!!
Och din bild på ditt matrum på första sidan är ju bara så snygg!!
Vill ha, vill ha, vill ha:-)

Har en länk till dig i ett inlägg i min blogg. Hoppas du inte misstycker..

Susanne

Anonym sa...

Åhh man kan faktiskt se solen! vacker fridsam hall...här regnar det bara...känns so om solen aldrig mer kommer hit...gillar dina hattar, själv samlar jag på the´kannor från världens alla hörn! *helgkramar*

Anonym sa...

Hej!

Ok, saken är den att min dröm handlar om en riktig gammal köpmandisk. I väntan på den uppfyllelsen blickar jag på alla (i mitt tycke) hemska syrabetsade så kallade köpmandiskar (från exempelvis JYSK)som finns att tillgå via www.blocket.se för en billig penning. Min förhoppning är att de skall gå att förvandla med ett par lager färg och nya (gamla) beslag.

När jag ser bilderna av din hall blir jag lite nyfiken över din byrå (som jag i o f inte kan se så tydligt så att jag kan bedöma följande...). ÄR det en gammal HEDERLIG en, eller är det någonting relativt nytt som du framgångsrikt har trollat med?

Än en gång: mycket, mycket insprierande!

Trevlig helg : )

Tingeltangel sa...

Oj, oj. Du har lika fint i hallen som över allt annars. Ytterdörren med fönstren på sidorna är ju helt underbara. Vilket vackert ljus. Och du tar ju så fina bilder också.

MODERN COUNTRY sa...

Alt hos deg er så flott! Hallen er lys og lekker, og jeg likte så godt stplen og hattene som henger på veggen. God ide! Å så synes jeg du har fått så fin layout,herlig bilde fra stua di :) Du er så flink du..

Anonym sa...

jag har nog inte kommenterat dig förut, men läst har jag gjort länge med STOR beundran för ditt otroligt vackra hem!
Kul att du också fick ett omnämnande i Alli i Hemmet. Man blir lite stolt som läsare av bloggar när fyra av mina fem "favvo-bloggar" stod med.
Jag är en läsare av bloggar, och insuper alla fina bilder ni lägger in! Stort tack!
Dalkullan

Anonym sa...

Vad fin hall du har! Min hall är inte stor och även den svår möblerad!!

LantlivsAnette sa...

Jättefint som vanligt,du ser ut att ha väldigt fina trädgårds möbler också,men det förstod man ju redan..hi..hi Kram Anette

Hem och Lycka sa...

Vilken underbar hall du har, hade inte brytt mig ett skvatt om svårmöbleringen, det syns inte.. ;-) Vackert!

Marie sa...

Underbar hall i ett underbart hus. Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Oh vad ditt hem är underbart - rakt igenom!! Tittar in här titt som tätt och följer bilderserierna från de olika rummen;-) Måste säga att det är ett riktigt drömhem du skapat!! Er hall ser verkligen inbjudande ut, det är ju det första som möter en när man stiger in i ett hem. Ett nog så viktigt utrymme alltså:-) Brukar säga en del om det övriga hemmet dessutom... Du har en genomgående stil i hela hemmet, väldigt harmoniskt och läckert!!

Embla sa...

Himmel og hav for en flott entre. Du er så flink til å kombinere bruksting og dekorative ting, slik at det blir en helhet. Helt imponert, jeg!

Interiørhuset sa...

så vakkert!! Du har noe av det finneste huset jeg har sett=) LIkte godt den flotte samlingen av hatter du har dekorert med=)
Ha en fin helg

Lin & Lavendel sa...

Vilken underbart fin hall!

Eva Agnes sa...

Så fin hall du har. Det andra också.
Jag förösker ha det så vitt som möjligt här också men så har jag en dog som gillar att ligga i soffan... Hm! Vad gör man?.
Ha en trevlig helg.
Kramar Eva Agnes

DRÖMHUSET sa...

Åhh lika underbart som alltid, fick sån sommarkänsla!!!
Tack för tipset om murgrönorna, hade ingen aning, men hur får du dom så stora och fina?!

Idag ska det bli spring på loppis,öppnar kl 8 och jag ska stå först *fniss*, bra att hämta inspiration hos dig innan =0)

Ha en underbar lördag!
Kram Sofie

Spets och snor sa...

Lisa: SPännande med tekannor från hela världen...

Anna: Faktiskt är byrån från 70talet och var brun med guldknoppar! Går det inte att hitta liknanade eller på blocket kanske? Jag har själv gjort om en syrabetsad köpmansdisk som jag numera har gett bort. Det tråkig är att alla kan se att det är en ny, bättre att hitta något mer ovanligt att leka med? Bara en tanke... Hoppas verkligen du hittar köpmansdiksne du är ute efter. Har du sett min i köket?

Eva Agnes sa...

God morgon!
Du har så vackert att jag var tvungen att länka dig. Hoppas att du inte har något emot det.... I så fall får du hojta till.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

God morgon och hej igen!

Ja, den som väntar på något gott...

Jag avvaktar till sommarens auktioner och hoppas komma till den där överraskande billiga, som äger rum i lilla byn djupt inne i skogen som ingen annan har hittat till, och inte ids åka till eftersom det regnar... ( = en halvknasig auktionsfanatikers högsta dröm) Ooooch - då står JAG där och köper min dröm-köpmansdisk utan att någon dyrkar med mig! Det är nämligen bara bybor på plats och de är mer nyfikna på att se vad som fanns i bohaget och vad dess priser blir, än att vara med och köpslå med mig...Japp, så får det bli ;-)

Din byrå andas i alla fall inte 70-tal för fem öre - den är fantastisk!

/Anna

Anonym sa...

lika fint som alltid! Du inspirerade mig nu att måla min rokokostol vit oxå... vad för färg har du använt?
TRevlig helg!

Anna sa...

Å en sån vacker hall! Stolen är underbar:) Jag älskar de vackra urnorna som du har vita pelargoner i! Paraplystället är jätteläckert!

Ha en härlig dag!
:)Anna

Anonym sa...

gud vilken snygg stol! vart har du fått tag på den? vill med ha en sån! :)

Anonym sa...

jättevacker hall, och jag älskar dina ytterdörrar, vill också ha såna dubbeldörrar med fönster på sidorna....kram

Anonym sa...

Hallen ser väldigt inbjudande ut, man vill fortsätta in (om du förstår vad jag menar). Det var fint att trappan var träfärgad, så att det bryter av lite från allt det vita. Även om jag i vanliga fall föredrar vitt...Jag tror att det skulle bli ännu bättre med en spegel i lite mer gammal stil och kanske en lite större spegel? Men som vanligt alldeles underbara bilder! Ha det bra... Jenny

Anonym sa...

Va mysigt ni har det hemma! Blir riktigt avis!

Lotten sa...

Vilken underbar hall du har! Den är verkligen "somrig" med allt det vita. Tack för titten! ;-)

Anonym sa...

Ljuvligt vit och vacker hall må jag säga. Men du har ju så fint överallt...

Ha en fortsatt trevlig helg !

Nu länkar jag till dig från mig.

Kram Kram

Anonym sa...

Vilken fin idé med ljusstaken som hatthållare! Har själv en stor ljusstake som inte används så ofta om sommaren, blir perfekt med hatt på! Fint med hattarna på väggen också.

Spets och snor sa...

Dalkullan: Tack för de orden!

Anonym: Åh vilka snälla ord, man tackar...

Anna: Jag tycker du ska hålla utkik på blocket och kanske vara beredd att åka en bit... Själv åkte jag till Göteborg från Dalarna för att köpa en schäslong...

elise: Jag har fått den. De brukar finnas till överkomligt pris på blocket...

jessan: tackar! kram Helena

Jenny:Tack för tipset ang spegeln. Kul att ha något att leta efter...

Lavendel & Romantik sa...

Hej snorfia behöver jag kommentera eller du vet ju redan att jag tycker det är SKITSNYGGT jag samlar oxå på hattar så jag kan ju köpa nån av dig ;-) ha det gott kram/Majsan

Anonym sa...

hej vilken himla fin stol! underar! vart har du fått tag i den? jag är på jakt efter en sån, har varit jättelänge! oerhört mysig och inspirerande blogg du har! ha det bra!

Anonym sa...

Väldigt vackert och rogivande!

Anonym sa...

oj såg att du hade svarat redan! :) tack för tipset!

Anonym sa...

guud vad fint du har det! är verkligen avundsjuk på ditt hus! mvh R

an angel at my table sa...

Vilket fint hus du har det har ju sagts här förut men tål att sägas igen.Älskar dubbel dörrar. Speciellt i glas intill vardagsrummet.