måndag 21 maj 2007

Inget för känsliga läsare

Idag har jag dammsugit hela huset. Finns det något som gör mig arg så är det just att dammsuga. Så här låter det i mitt huvud när jag håller på som bäst...


"J...vla sladdh...vete som inte räcker ända fram..."
"S..tan vad dammsugaren ska fastna i allt..."
"F...n vad saker man måste flytta saker hela j...vla tiden... för att komma åt"


...och det var mina snälla tankar...

Till något roligare så har jag flyttat ut mina adirondäckstolar. De har några år på nacken, ca 7 närmare bestämt, och är inköpta från abc collection. När tiden begav sig, alltså för 7 år sedan, var det väldigt få som sålde dessa vackra stolar. Därför kostade mina stolar lite för mycket när man ser tillbaka. Idag kan du köpa samma stolar för 695:- på Rusta. Men jag kan ju försöka trösta mig att det kanske är lite bättre kvalitet på mina.
Vita och vackra står de i min trädgård.


Kommer ni ihåg min studsmatta? Den står i bakgrunden och är inte lika vacker som stolarna. Men är man småbarnsmamma så är man...

kram Helena

41 kommentarer:

Anonym sa...

Adiron stolarna är jättefina. Jag tror att dina har lite bättre kvalitet. När det gäller dammsugningen hi, hi, hi så har jag en centraldammsugare som jag HATAR den väsnas så mycket att jag inte kan dammsuga på kvällarna. Dock räcker sladden överallt :-)Jag önskar att jag hade en med sladd! vågar jag säga det till dig?
Kram

Anonym sa...

Finns en variant för 199 kronor på Jula oxå, fast de är något mindre och har inga hjul... De tittade jag på häromdan, men faktiskt utan att köpa dem.

Anna sa...

Åh vilka toppensnygga stolar! Kan man verkligen köpa likadana på Rusta? Och det det facsila priset! Måste nog ta en sväng dit:) Fast du har säkert rätt i att dina är av bättre kvalité!

Ha en bra dag!
:)Anna

Drömskåpets Hanna sa...

Dammsugning är verkligen ett nödvändigt ont. Hade jag fått välja så skulle man bara trycka på en knapp och så skulle allt sugas in som man inte plockat undan. (kanske ett bra sätt att få barnen att plocka undan också)
Kram!

Anonym sa...

Har du läst mina tankar...???!!!

Dubbelörn sa...

Jag avskyr också dammsugningen... Skulle ha gjort det idag, men har gjort "undanplockning" hela dagen o nu har luften gått ur mig... En ny dag imorgon för dammsugarhe-tet o sladdf-n.

Kramar

Lotten sa...

Hi, hi... jag blir oxå arg av att dammsuga ;-)

Dina stolar är jättefina! Jag köpte ju mina på Jysk för 799 kronor - men dina är säkert mycket bättre kvalitet! Mina var ett rent h-vete att sruva ihop - mycket värre än IKEA-grejer!

Skatan sa...

Jag gillar din dammsugningsbeskrivning och jag kan riktigt föreställa mig hur det går till! Lite känner jag nog igen mig också. Det är som satiken när de kör fast eller välter. Jag knäckte faktiskt munstycket på vår för ett par veckor sedan. Slå det om du kan ;-)

Jordgubbar med mjölk sa...

Verkligen fina stolar, önskar att jag hade plats för sådana! Vad huset blev fint också, du har det verkligen vackert omkring dig! Ja, dammsugning är ingen favorit, varje gång jag dammsuger klagar jag lite för pojkvännen, jag hoppas nämligen få köpa en ny fin i VITT som jag sett, kan ju göra det hela lite roligare iaf!

Anonym sa...

Vilka jätte fina stolar - ser super sköna ut och passar så fint i eran trädgård.

Vad fint ni har målat huset... färgerna passade så fint ihop.

Kram Kram
Carina

Cornelias Corner sa...

Mysiga stolar! Försöker själv slita mig från alla underbara tapeter jag hittat på:
http://www.usawallpaper.com/wabo.html

LantlivsAnette sa...

Jättefina stolar..skulle gärna vilja ha såna..synd att dessa studsmattor bara finns i blått,,varför inte i grönt så att dom försvinner i gräset..eller hur?
Vita kan dom ju inte vara för då lyser dom ju ännu mer..hi..hi Kram Anette

Anonym sa...

Jättefina stolar, du kan vara nöjd med dem och sannerligen veta att det är av godkvalitet men tanke på det du betalat för dem...Vill också ha.. till min nya altan.
Vill också berömma din jättefina blogg.. Som ny i bloggens värld har jag hunnit läsa alla dina inlägg å jag blir så glad.. hej hej//katarina

Anonym sa...

åhh vad grönt ni har det! Igår tog vi fram våra trädgårdsmöbler och jag sitter och funderar om vi kommer att hinna sitta i den alls...för det bara blåser och blåser...när jag ser din bild får jag en sån där "engelsk herrgårds-bild" i huvet...så fint!*kramisar*

Marie sa...

Vad skönt att höra att det finns fler än jag som avskyr att dammsuga.

Dina stolar är hur fina som helst.

Lavendel & Romantik sa...

Snyggt som vanligt jäklar vad fina stolarna var....Men jag gillar att du oxå skäller på döda ting,jag tror att hade jag haft ett fungerande gevär så hade jag sjutit min,fler än en gång så det så...;-) hare gött kram/Majsan

dreamhouse sa...

väldans snygga!! vill verkligen oxå ha! ska just nu dammsuga marknaden.. kramkram

Anonym sa...

Ja, nu ser jag att det inte bara är vackert inomhus hos dig, utan även utomhus! De stolarna är bara för härliga, vill haaaaaaaa!

Dalkullan

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar... Här skulle ingen studsmatta komma in heller, men nu står det en blå sak ute i trädgården ändå....Och barnen är såå lyckliga, vilket betyder att jag också är lycklig....hur det nu kan gå ihop?!?

eastcoastmom sa...

Snygga stolar. Har liknande, inköpta på Lands End.

Fast här heter de Adirondacks, efter omådet i upstate New York med samma namn.

Elzie sa...

Säkert myyyycket bättre kvalitet på dina stolar. Jag vill också ha såna men min gubbe tycker inte dom är snygga!!! Har ni hört? Vad har han för smak?
Kram Elzie

Anonym sa...

Känner precis likadant när jag dammsuger :) Fin fina stolar!!!

Brunkullan sa...

Jag vet vad du menar. Vi har också en studsmatta. Jag fick igenom ett krav dock. Den skulle vara grön!!
Men i en radhusträdgård tenderar åbäket att ta över ändå....

Men ungarna är nöjda. Och om två tre år så får den flytta till stugan:-)

vinklar o vrår sa...

Vackra stolar... vill också ha!! Får bli en sväng till Rusta / Jysk och kika nån dag!

MODERN COUNTRY sa...

Haha, ja jeg kjenner meg igjen når jeg støvsuger jeg også,fniss..
Jeg har en støvsuger som ramler overende hele tiden jeg, så jeg kan nesten ikke dra i den i det hele tatt, arg..
Å, slike flotte stoler så jeg her om dagen, og da nevte jeg det for samboeren. Vi var på et hagesenter og fikk øye på to hvite, som du har faktisk Jeg sa de var veldig populære i skanidavia, her er de nemlig litt sjeldnere å se.
Men sitter de bra ? De er så lave så jeg er redd jeg ville hatt problemer med å reise meg igjen, haha..
Ha en fin dag gumman!!

Lavendel & Romantik sa...

Jag börjar med förlåt.....Hmmmmm MEN...........Jag har utmanat dig kom till mig får du se det är inte så jobbigt .....Kram/Majsan

Anonym sa...

Märkligt att det låter likadant här när jag dammsuger... Kanske det e någonting här i byn som gör att vi svär över den där j-vla dammsugaren som bara fastnar och tar i överallt, hi,hi...
Det blev kanonfint med stolarna där under trädet. Har du målat fyndet ännu??? Kramisar Susanne :0)
Ps. Ska vi ta en tur till den där trädgården i morgon kanske?

Hem och Lycka sa...

*fniss* Du låter ju som jag! ;-)

Ljuvliga stolar!

Anonym sa...

Tack för titten! Ni har ett jättefint hem!!!

Lena sa...

Fint hem du har! verkligen inspirerande! Välkommen in i min inredningsvärld på http://inredningochliteannat.blogspot.com/ Är helt ny, så jag har inte hunnit lägga upp så mycket än.

karu sa...

hei. er bare ute på en snuse logg runde. så fant jeg din fantastiske blogg. du er helt utrolig. jeg kommer helt sikkert til bake. tusen takk for titten

Anonym sa...

*skrattar*

du låter som jag när jag dammsuger...

Anonym sa...

Dom stolarna skulle jag gärna vilja ha i min trädgård...vackra!!!

Anonym sa...

Hej
Otroligt trevlig blogg.
Hit skall jag komma ofta, men nu vill jag bara inflika att jag tittat på dessa stolar i åratal - men de har varit för dyra. Döm om min förvåning när jag hittade en trevlig variant på Jula för bara 199kr. I ett platt paket så viss montering behövs ju. Visst är det billigt! Omålade givetvis. Ville bara tipsa om det.

Mvh
Hebo

Anonym sa...

jag gillade den stora rörstrandskannan jättemycket!(samlar ju på just thékannor...)och dina skålar, jag har likadana själv fast mina är turkosa..(din färg var förresten lite mer lättanvänd;)förresten heter tekniken "fluss-glas" lärde jag mej nyss..ha det gott!

Maria sa...

Tack för en mycket fin blogg, jag brukar besöka den varje dag. Jag har också en likadan Adrion däckstol men var lite snål när jag köpte den så det blev bara en. Har köpt fler snarlika från Danmark men det är inte alls samma kvalitet. Några frågor. Hur får man in statestik som räknar antalet besökare på sin blogg jag? Jag har gjort en blogg idag www.inmycarport.blogspot.com Jag skulle så gärna vilja få det att fungera. Jag har länkat till din sida är detta OK?

Anonym sa...

Åh vIlken lyllos du är som har så fina amerikanskinspirerade stolar. Har länge velat ha sådana själv. Jag har kikat på de på Rusta, men hittade likadana på Bruka Design som var mycket finare. Vi får väl se om man nslår till.
MVH malena

Anonym sa...

Men oj,dom du...;) Tack för en underbar blogg som ger inspiratin och glädje!
mvh Snurran

Vangen sa...

Finnes "stolene mine" så billig? Jippi!! Lenge gått og ønsket meg slike,men syns det ble litt dyrt for to stk. De jeg har sett kostet 3000pr.stk. Ble så desperat at jeg tenkt å snekker meg noen selv hehe
Men hvor er Jula, Rusta og Bruka Design? Finnes ikke i Norge tror jeg? Men skal en tur til Sverige i sommer. Hvor blir nærmemste butikk fra Østersund? Var det stor forskjell på kvaliteten på de tre butikkene? Irriterer meg at de ikke har de på Jysk her...Må lei meg henger å ha med på ferie hehe

Anonym sa...

Hi I'd love to congratulate you for such a great made site!
thought this would be a perfect way to introduce myself!

Sincerely,
Monte Phil
if you're ever bored check out my site!
[url=http://www.partyopedia.com/articles/airplane-party-supplies.html]airplane Party Supplies[/url].

Anonym sa...

Hi There I'd love to congratulate you for such a terrific made forum!
I was sure this would be a nice way to make my first post!
The best way establish assets it is usually a wise scheme to begin a savings or investing strategy as early in life as achievable. But don't despair if you have not thought of saving your capital until later on in life. As a consequence of honest work, that is consulting the best investment vehicles for your cash you can slowly but surely increase your property so that it amounts to a sizable amount by the time you hope to retire. Review all of the applicable asset classes from stocks to real estate as investments for your money. A well diversified portfolio of investments in various asset classes will help your money rise throughout the years.

-Avis Christon
[url=http://urwealthy.com]currency exchange rates[/url]