söndag 22 april 2007

I helgen har jag haft en lyxweekend

Igår vid den här tiden satt jag på rummet på Sigtuna Stadshotell och drack champagne och lirade kort (poker om pengar för att vara mer precis, hihi). På de vackra rummen fanns förutom champagnen, hemmagjorda chokladpraliner. Ett underbart 5-stjärnigt hotell beläget mitt i charmiga Sigtuna.

På eftermiddagen njöt vi av afternoon tea och på kvällen en 6-rätters meny med underbart gott vin till. Denna lyx och lugn och ro var en smärre chock för en simpel småbarnsmamma som mig. Nedan lite bilder från hotellet.



16 kommentarer:

Yaya sa...

Hej "Spets och snor",

Ny inredningstokig läsare. Så himla fint hem och rolig blogg-TACK!

Hjälp mig alla: Jag är på jakt efter ett kviltat överkast att täcka mina soffor med. Det får gärna vara puderrosa. Blir så tacksam om ngn kan hjälpa. Mina soffor passar inte min lantliga stil. Dock inte helt vitt, då mina barn både är snoriga och har syltiga fingrar! Mvh Alexandra

Anonym sa...

Småbarnsmammor förtjänar 5-stjärniga hotellvistelser! Så kram på dej, hoppas du fick ladda batterierna ordentligt!

Lotten sa...

Åhh, vad härligt det låter! Champagne, femstjärningt hotell och kortspel..... precis vad småbarnsmammor behöver ;-)

♥ Pia... sa...

Ahhhha..så gott du måste haft det då...men det är sånt man behöver nån gång då och då...det lät skönt och avslappnat och väldigt gott....PIA

Lotta sa...

Det låter jättehärligt, och hotellet ser ju alldeles underbart ut!

Hoppas du njöt riktigt ordentligt!

Ha en härlig vecka!
Kram Lotta

Stina sa...

Härligt! Stina

Dubbelörn sa...

Vilken härlig lyx!!! Sigtuna??!!! Kanske det skulle vara något för oss i maj..

Poker, pengar... gav det något på pluskontot då...??

Kramar

Mrs M sa...

Vilken lyx :-)... och jag som tyckte att vi hade flott när vi fick åka ensamma och sova över hos några kompisar i Mölndal! Det är skönt att fylla på lite föräldraenergi ibland...

Anonym sa...

Åh, vad fint hotellet är. Jag var i Sigtuna idag. Inte på hotellet iofs, men strax utanför. På RC Chocolat bl.a.

Hela Sigtuna är 5-stjärnigt.

Underbar blogg du har!

Mvh, Linda i Uppsala

hulukvarn sa...

Vilken lyx!! jag hade inte tackat nej till den festen:)

Ha det gott!!

MODERN COUNTRY sa...

Å så herlig, og for et flott hotell! Du har ikke sånn hemmelig plukket det ut på grunn av Interiøret? Det pleier nemlig jeg og gjøre. Jepp, du hørte riktig, hehe..Det var vel deilig, det hørtes iallefall sånn ut med champagne og alle greier, for en luksus!Ha en fin uke gumman, kram :)

Anonym sa...

Oh så lyxigt! Sånt behöver amn ibland! Något särskillt ni firade?

Elzie sa...

Vad skönt att kunna njuta lite även som småbarnsförälder. Man behöver lite andningspauser här i livet.
Kram.

Anna sa...

Vad underbart det låter!
:)Anna

Johanna sa...

Vilken härlig helg det låter som!

Mys liv och hem sa...

Det förtjänade du verkligen med småbarn,inredning,målning,blogg,vardag och allt däremellan.Kram