onsdag 30 maj 2007

Bravo eller?

Idag och de senaste dagarna förtjänar jag inget bravo. Varför? Jo jag har ätit alldelens för många Bravo (kolor). Göran kom hem med en plastburk han hade köpt på Tybringe och då kan ni ju förstå att det inte är en liten burk. Jag har nog snittat 50 (läs 70) om dagen sen den kom i mitt ägo. Det ligger papper i hela huset lite här och var.

-Kan du inte lägga alla papper på samma ställe! sa Göran igår.

När jag ringde han på mobilen igår så hade han telefonen i fickan på en fleecejacka jag brukar använda.

RRRRRRRing

-Vänta jag försöker få bort alla papper som ligger runt telefonen......

Efter en liten stund

-Vad f...n, kan du inte ta ur kolapapperna ur min jacka när du haft den. Jag fick ju knappt fram telefonen.

Nåja. Snart är de slut. Äter just nu faktiskt.

Häromdagen var jag till Susanne och bara dog när jag såg att hon möblerat om för det var så vackert. Hon hade satt sin soffa framför fönstret.

Det är så vakert med allt det vita, gardinerna, soffan, kuddarna, pallen, lampskärmen. Jag var tvungen att ta dit kameran idag. Den gustavianska pallen är min favorit. Om du tröttnar Susanne så vet du vem som är intresserad...*blink*

Visar lite fler bilder från hennes vardagsrum. Kolla in den gamla grinden som står lutat mot en vägg. Rolig idé!


Kyrkljusstakarna är gamla och kommer från Italien.

Susanne har en vacker Howardsoffa som hon alltid har problem vilka kuddar som passar. Det får inte vara för gulligt tycker hon och ingen färg heller så klart.

En gammal madonna från frankrike och rostig gjutjärnurna står på bordet bakom soffan. Det är ofta en bra idé att få ut soffan en bit från väggen. Prova hemma får ni se.


På hyllan ovanför soffan står en gammal tavla och nysilverljusstakar blandat med fattigmansljusstakar, bara gamla förstås.

Mellan vardagsrummet och matrummet har Susanne satt in ett stort gammalt spröjsat fönster. Detta förstärker den ljusa känslan i vardagsrummet och bidrar till en veranda känsla i matrummet.

Vi tjuvkikar genom fönstret på matrummet. Ser ni det vackra taket?


Mot en annan vägg står ett gråslitet vackert gammalt skåp. Fåtöljen i hörnet håller Susanne på att klä om.

Den gustavianska fåtöljen har fått ett vitt överdrag.


Susanne har gjort överdrag med knytbanden även till armstöden, mycket vackert tycker jag.

Konerna har Susanne fyndat på soptippen, de har tidigare använts i en gymnastiksal.

Jag tog lite fler kort också. Titta in snart igen så får du se lite mer. Tack för att du tittade in du bloggvän och tack för titten Susanne...

46 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Vilken jättebra blog du har!! Jag blir lika inspirerad varje gång jag kikar in ( typ varje dag )!! Väntar redan på nästa inlägg!
Sofia

Spets och snor sa...

Sofia: Tack vad du är gullig!

Skatan sa...

Härligt, härligt! En fråga med tanke på allt det vita på soffor och textilöverdrag av olika slag - hur går det ihop med små barn? Är det mesta löstagbart och tvättbart eller hur bär ni er åt? Det är fantastiskt vackert, jag kan bara tänka mig vad vårt lilla troll skulle hinna ställa till med på några dagar...

/Skrotmaja

Anonym sa...

Vilket vackert hem...vitt ÄR SÅ fint !

KRAM EVA

Brunkullan sa...

Så otroligt vackert hem!! Ditt hem är precis lika vackert det:-)
Du har den mest inspererande blogg jag någonsin läst tror jag!!
Fantastisk:-)

Susanne

Anonym sa...

Oj, så fint! Underbara bilder! Väldigt inspirerande! Taket i matsalen var särskillt jättefint! /Terese

Stina sa...

Så vackert! Kram

Anonym sa...

Vilken rolig sida du har. Hittade dig av en ren slump och är så glad över det. Är avundsjuk till tusen på ditt hem.... Nu ska jag oxå börja leta på loppisar!!! Du kan lita på att jag kommer hälsa på hos dig ofta nu...Keep it going!!

/Caroline

LantlivsAnette sa...

Halloj ! Känner igen det där med godis ätandet..vi säljer mycket godislådor genom idrotten..(min dotter spelar innebandy)farligt..farligt ..säger jag bara..att ha ca 25 lådor hemma !!Du kan ju tänka dig att det snaskas en hel del..och snart är det shorts väder..oj..oj..
Men vad roligt att du lagt ut ett foto på dig själv nu..har sett att många har börjat med det nu..och jag tycker det är OK..jag har ju det själv också.
Bänken och hyllan du såg hos mig är gjorda efter gamla modeller som jag hittat.
Himmel vad vackert din kompis har hemma..fönstren..möblerna jaa allt..Kram Anette

Stina sa...

Tack, vännen!
Ja, jag måste lära mig att vila. Du vet, man är hopplös. Livet är för trevligt för att ta det lugnt ibland. :-)
Fast vissa dagar kan man ju stryka. Puss

Susanne sa...

Dags för en Susanne till att blogga ;-) Otroligt vackra bilder. Världens ögongodis. Blir inte lika mycket papper av det som av vanligt godis ;-)

Anonym sa...

Kikar in här rätt ofta, så jag tänkte att jag skriver väl några rader...
Du har en härlig blogg, tycker jag.
Jättefina bilder, gillade bilden med känslan av veranda i rummet!
Hoppas du mår bra nu efter alla Bravosar :-)

Eva

Nya och gamla ting sa...

Ojojoj, jag håller fortfarande andan (nästan så);-) Vilket underbart fint hem. Jag önskar att jag kan ha ngt liknande i framtiden när vi bosatt oss på "riktigt". Himla snyggt med sakerna som bryter av mot det vita, te blomkrukan o grinden. Vad roligt ni måste ha vänner emellan som får gå runt på upptäcksfärd hos varandra!

Anonym sa...

Vilket fint hem din kompis har! Jag älskar hennes fönster som hon har mellan rummen och alla fina möbler. Vad roligt att få se hur du ser ut och jag kan erkänna att jag är som dig med godis...Kan inte spara godis...Med vänlig hälsning Jenny

Anonym sa...

Det är så fint, så fint, så fint. Även ditt hem är lika fint. Måste gå in här varje dag och få inspiration man kan nog säga att jag blivit bloggberoende av spets och snor. Sköt om dig!
Kram
Carola

♥ Pia... sa...

Hej...jo då man blir som lite grööööön när man ser din blogggggrrrrrr...sur vill jag säga...fy..f......vad fint ni har det du och susanne...suck...men du vad trevlig och snäll:) du såg ut...hur man tänker att bloggarna ser ut och inte tusan stämmer det...*fniss* kola historien var för söt alltså..haha..kul ..ha det så gott....eller ska kanske inte nämna ordet gott.... PIA

Färjtorp sa...

Hjälp vilket vackert hem hon har!!!!

/Johanna

Anonym sa...

Ditt hem och Susannes är så otroligt härligt!!! Det är såå ljuvligt att titta på alla bilderna och jag blir så inspirerad!

Tingeltangel sa...

Wow! Jag tror att jag svimmar och trillar av stolen. Tänk att ha ett så fantastiskt vackert och konsekvent genomfört hem som du och sedan ha en vän som har det lika otroligt. Tack till dig för alla fina bilder och till Susanne för att vi får besöka henne också... Det var jättekul att se ditt ansikte på bild. Det här är som när man träffar någon man bara talat i telefon med - man har alltid ändå en egen bild av hur personen ser ut.

Anonym sa...

Underbara bilder...som vanligt *ler*. Så inspirerande!!! Nu då du inte längre är anonym (tänkte på bilden)så måste jag fråga: visst har du och ditt underbara hus varit med i ett reportage..kring en jul? Kommer inte ihåg vilken tidning...så som jag har grubblat på detta.
Kram Vella

Anonym sa...

Vilka fantastiska möbler och vilket oerhört jobb det ligger bakom dem! Men vi ska inte glömma att det ligger en skicklig fotograf bakom de fina bilderna! Jag blev såå avundsjuk på grinden...VILL ha..fast hemma hos mej skulle den inte passa alls men jag VILL haden ändå *suck* men tack för alla fina bilder du bjuder oss på! *goa kvällskramar*

Marie sa...

Så otroligt vackra bilder. Vilket underbart hem hon har din kompis,precis som du. Vitt är verkligen vackert.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Marie

Anonym sa...

Helt fantastiskt vackert inlägg..som vanligt!
Älskar din blogg, den är så inspirerande!
/Fia

Dubbelörn sa...

Vilket vackert hem!! Men finns där barn el hundar *skrattar*. Kan se vårt hem i vitt... kanske för ett par timmar... Men himmel så vackert det är...

Kramar

Rosa Pimpinellifolia sa...

Hej :)
Åh så vackra bilder!!!

Lotten sa...

Vilka underbara bilder! Man kan bara sitta och drömma när man tittar på dem....

På min gatan i stan sa...

Det är ju så fint så man nästan svimmar!!! :-D

Kram Martina!

Interiørhuset sa...

så utrolig vakkert og flott hjem susanne har....det er mine drømmer å kunne få det sååå fint=) Dette innlegget kommer jeg til å studere gang på gang på gang,det kan jeg love deg

Anonym sa...

For et nydelig hjem din vennine har, og så mye fint hun har funnet som ikke alle har i sin stue...Nydelig!

Anonym sa...

Oh så vackert!! Jag blir knäsvag! Hälsa din vän att hon har en underbar smak! Likaså du!!

Mys liv och hem sa...

Suveräna bilder!

Ewa sa...

Hej!
Vilken underbart fin sida du har, för att inte pratat om ditt hem och alla fina saker. Hittarde hit genom Lantlif´s och Skogsmusen´s länkar.
Kul att läsa om Tulavippan. Reagerade direkt på det namnet, och visste att jag sett/hört det tidigare. Var nämligen till Gagnef förra sommaren... Så du bor där i näreheten alltså?! Dalarna är helt fantastiskt underbart vackert. Älskar att vara där.
Ha en fin dag.
Mvh/Ewa i Kalix

Elzie sa...

Lika snyggt som sist du tog kort. Hon har väldigt bra feeling för vad som passar ihop.
Jodu, flytta ut soffan??? Gör jag det så kommer vi inte fram i rummet. SÅ litet är vårt vardagsrum *s*.
Kram Elzie

Brunkullan sa...

En kort fråga bara! När ni målar furupanel, köksluckor mm...använder ni kvistlack innan?
Vilket färgsystem använder ni och vilken kulör?
Har ni tex grundfärg, v-slip och sen täckfärg?

Jag vill ha en matt färg. Räcker halvmatt? Det ska ju ändå vara lätt att torka av, och det ska inte vara svårt att ta bort tex små smutsiga barnhand avtryck...som det är när man laserar tex...!

Tacksam för så många tips som möjligt:-)

Susanne

Anonym sa...

Efter att besökt din blogg nästintill dagligen under flera månader måste jag skriva några rader.... Din blogg är verkligen inspirerande, och det är så kul att få följa med rum efter rum, både hemma hos dig och dina vänner. Har själv ett hem i olika nyanser av vitt, stortrivs med det, det är så rogivande för själen med allt det ljusa! Å visst funkar det med barnen, man får tvätta lite extra bara....Ser fram emot dina kommande inlägg! Sara

Kathys Home sa...

Gud så fint hem din vän Susanne har...å jag blir så sugen att börja fixa direkt. Speciellt det där med fönstren hmm, det tål att tänkas på. Jättefina bilder..och jättefin blogg..kul kul att läsa.
//katarina

vinklar o vrår sa...

Ååh nu stannade nog hjärtat... eller det hoppade över några slag i alla fall ;-) Vad vackert hon har det din vän! Måste vara roligt att kunna bli inspirerade utav varandra!
Nu ska jag åka på loppis, håll tummarna att jag kommer hem med något fint! Ha en bra dag!

Anonym sa...

Gud så härligt hem!! Alltid lika kul att kika i din blogg!

kram mhow

www.minlillavitavra.blogg.se

Anonym sa...

Jag känner igen mig i det där med kolorna :) Det är nästan så att det är skönt när de tar slut... Vad fint din kompis har det! Jag gillar verkligen idéen med det gamla fönstret - öppnar upp så fint och snyggt är det också! Din blogg är så härlig - jag blir alltid glad och inspirerad när jag läser den!

Anonym sa...

Ha ha jag nästan dör av skratt varje gång jag läser din blogg!

Du skriver så himla kul och med en humor som passar mig.

Har du funderat på att bli skribent?

/Camilla

Anonym sa...

Sgärna ha mycket mer vitt men det får bli på väggarna eftersom den lille inte gärna drar sig från att kladda diverse i all sköns färger. ha det gott :)

♥Linda♥ sa...

Hej!
Din blogg är fantastisk! En riktig njutning. Jag heter Linda och jag tittar in här ofta ofta för att få inspiration och ideér. Du har för go smak alltså! Tydligen även när det gäller snask...;-)

Anna sa...

Jag herregud vad vackert! Det gör ju nästan ont att titta på! Susanne har verkligen lyckats skapa ett vackert och inspirerande hem!Liksom du:)Älksar de vita gustavianska möblerna blandat med silver! Älskar fönstrena som är mot matrummet också!

En undran bara: jag kan inte se ngn bild av dig som du tydligen har lagt ut!

:)Anna

MODERN COUNTRY sa...

Så flott det var hos din venninde :) Mange vakre detaljer, skap, vinduer, tak, dører og gulver. Kanskje en smule for mye hvitt for meg jeg som er så glad i fager, men en fin basis er det iallefall! Ha en herlig weekend gumman, kram ;)

Hem och Lycka sa...

Vilket supervackert hem!!

Hrm, apropå kolor, vi var på Liseberg igår och vann 2 kg Toblerone.. *fniss*

Jordgubbar med mjölk sa...

Helt enkelt underbart har hon det och du skriver så bra tycker jag!