lördag 17 november 2007

Vi hälsar på hos min kompis Kattis - Idag får vi se sovrummet och vinkällaren

Hej alla glada!

Tänk att man är 33 år och börjar snudda vid tanttecken. Ni vet ju att jag gillar listor. Det kanske beror på att jag föredrar att vara kortfattad och effektiv. Hur vet man att man nosar på tantlivet då? Jo, om man;


  • Köpt en egen pumptermos trots att den var ful


  • När det inte är någon idé att rycka fler vita längre


  • Satt bilklädsel över sätena i bilen


  • När man motionerar för hälsans skull och inte förbränningen.


  • Definitionen av motion är promenader.

  • Snuddat vid tanken på att broddar inte är så dumt när det är halt


  • När vissa kroppsdelar plötsligt börjar flyta i badet. Ni som inte fattar kan vara glada. Ni har nog inte ammat.

Vi tar oss en sista titt hemma hos Kattis och hennes fina hem. Idag får ni se sovrummet och vinkällaren. Enjoy.

I sovrummet är det vitt och rött som gäller. En gammal pianopall i fotändan är bra att kunna lägga ifrån sig kläder på.


En vitmålad byrå med nya ringbeslag. Linne och glas skapar en lantlig och härlig atmosfär.


I sovrummet sover en lite Isac också. Ser ni dörren med de två fina fönstren? Där kan man gå ut på en vacker balkong. Tänk att börja varje morgon med att kliva ut i morgonrock på balkongen. Morgonstund ska ju ha guld i mun säger de.


Här kan ni ana de fina snickerierna på balkongen. Den är gammal och Kattis har målat om den i sommar. Vi avslutar husvandringen i vinkällaren. Här kan man tända ljus och sippra lite rött på rostiga stolar. Vinstället är gjort av rostigt armeringsjärn. Man går in i vinkällaren genom en gammal genuin trädörr, precis som det ska vara.


Tack snälla söta Kattis för att du delat med dig av ditt fantastiska och personliga hem! Jag är så glad att jag fått visa det här på bloggen.

kram Helena

28 kommentarer:

Stina sa...

Helmysigt alltså. Kramis

Hoppas att det är bra med familjen.:-) Kramis

Beas sa...

Verkligen fint!

Jodu...även här har man tumlats runt i 33 år och jag känner att jag blivit äldre genom att jag:
- måste tänka efter när jag ska säga hur gammal jag är och räkna framåt till det år vi har i år, utifrån mitt födelseår. :-)

Ha en fortsatt fin lördagskväll...eller sov gott...om du redan hunnit knoppa in. :-)

Anonym sa...

Men, så coolt med en vinkällare.
I mitt kommande hus....alltså om flera år frammåt....ska det också finnas en vinkällare :-)

Randi sa...

Tack för rundvandringen i din väns mysiga hus! Gillar avslutningen i Vinkällaren.

Kram Randi

LantlivsAnette sa...

Ja du..vad ska man säga!! Helt makalöst fantastiskt fint alltså !!
Vilket hem...
Härligt för dig att få komma in hos henne och bara njuta..
Tack för att du visar oss..
Kram Anette

Sagalisa sa...

Ja visst kan man känna att tanten hos en är på väg!!!Men det är bara att njuta av livet.....
Vilken fin balkong du visar,ska visa den för gubben!Trevlig söndag/Anna

Skatan sa...

Floating? Det är min nya motionsform i badet.

Ha en fin sKöndag : )

Stämningsfullt sa...

Ännu en gång får man bara njuta. Aldrig att det är en bild som man inte tycker om! Vad härligt att ha så många vänner med så fina hem.

Kristin sa...

Hej, tack för att du visat så många fina bilder från det här hemmet. Vill gärna att din förstår hur uppskattat det har varit från min sida! Givetvis tycker jag allt du skriver är snyggt, vackert och intressant - jag är ett stort fan av din blogg och jag är glad att jag fann den innan den förekom i Allt i Hemmet etc, känner mig lite som "urbesökare"!!!!

Ha en bra helg!

Kram från Kristin

Kristin sa...

Sorry, det skulle ju stå att jag gärna ville att din VÄN skulle förstå hur uppskattat det varit att få se bilder hur hon bor. Glömde det viktigaste ordet i meningen ;-)

/Kristin

Anonym sa...

Hej! Hälsningar från en annan 33 åring som hela tiden rycker vita..(grr)
Fint hem hon har din kompis!

Anonym sa...

Som vanligt är du en alldeles fantastisk fotograf......ha en härlig vecka!

Anonym sa...

Åh, vad snyggt dom bor, en rolig detalj var pianopallen!

Engsroom sa...

Vad härligt du skriver sitter här och skrattar är ju 39 år själv så jag närmar mig det magiska snart.
Funderade faktiskt alvarligt på broddar härom dagen när jag höll på att stå på ändan hur många gånger som helst när jag var ute och gick med min hund (det är väl ingen som ser en då gränsen skulle ändå vara att gå med dom i butiker som de"rikitga tanterna gör" så det smattrar på golvet men det var bara en tanke än så länge)
Underbara bilder föresten.
Ella

♥ Pia... sa...

Hej...störtmysigt...PIA

♥ Pia... sa...

Hej igen..förresten vad kul med het bloggmamma:)

Kamomilla sa...

Åh så jag skrattade åt din lista! (känner så igen mig...)

Helt underbara bilder från din väns hem! tack för att man fick en titt!

Kamomilla

♥Linda♥ sa...

Ytterligare en 33-åring sällar sig till skaran :-)
Skrattade rått åt din lista...känner igen? Näe då!!!! Här har vi stannat vid den gyllene åldern av 25 ser du! *ironisk så det skriker*
Ja, ja, huvudsaken är att man tar vara på livet o leeever!
Underbart hem du visar! Inspirerande som vanligt!
Kram/Linda

Solsjö - Under en vind sa...

Säger också TACK för att vi får titta in här!!!! Kram!

Dubbelörn sa...

Så vackert... Byrån är precis en sådan vi letar febrilt efter.
Tack för att hon bjuder oss in på en rundtur ;)
Kramar

Elzie sa...

Verkligen härligt sovrum. Man vill bara sjunka ner där mellan kuddarna.
Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

Anonym sa...

Vilken underbar vinkällare! Lyckliga hon :)

Brunkullan sa...

Så fint hon har Kattis! Jag hade missat colakylen! Men det var ju hur coolt som helst:-)

Antons rum var ju killigt och precis som Jonte vill ha. Undra var jag kan få tag på gamla bowlingkäglor!!?

Susanne

Unknown sa...

Mycket fint. Byrån vill jag bara ha.
Du är precis som min dotter, det är listor som gäller för allt.
Du är ju bara barnet.
Ha det så bra
Kramisar Jeanette

Lilla Blanka sa...

Härlig lista *fniss
Wow vad mysigt hon bor, din kompis Kattis!
Kram, Mia

junhe sa...

jättefint hos din väninna=) tack för titten och önskar dig en trevlig måndag kväll/ kram junhe

smultrongården sa...

Haha, ja visst är det sagolikt att man på nåt vis "växer in" i åldrandet. Jag sprang alltid förr - numera är motionen GÅNG. Vet inte hur det blev så - det bara hände... Men inget jag är stolt över! Kääämpar emot...
Jätte fint hem! Tack för det!!
Eva

Amoroso sa...

Skrattade åt din tantbeskrivning :-) Villket vackert hem! Gillar idén med vinkällare!