tisdag 6 november 2007

Vi hälsar på hos min kompis Kattis - idag ser vi Julias rum

Hej!

Innan vi kliver in i inredningens underbara värld måste jag bara berätta om något som hände härom kvällen.

Nu ska du få se något, säger Göran och klickar lite på datorn.

Efter ett tag sträcker han över datorn till mig. Jag tittar och ser att han slagit upp ett IQ-test på Illustrerad Vetenskaps hemsida.

Nu jäklar ska han få så han tiger, tänkte jag.

Jag hänvisade Göran med två barn till nedervåningen. Jag satte mig till ro i fåtöljen, koncentrerade mig och gjorde mitt absolut yttersta.

Resultatet var gott. Jag var nöjd.

Göran, kom om upp får du se, jag är klar!

Göran kommer upp, jag visar honom mitt resultat.

Vad hade du då, frågar jag lite självbelåtet?

4 poäng mer än dig, säger han.

Karlfan tänkte jag och kände att jag utsatts för höjden av förnedring.

Idag ska vi kliva in i Kattis underbara hem igen. Idag får vi se Julias, hennes dotters, rum.


Julias rum har en vit bas med rött som accentfärg. Det snygga stjärntäcket och kudden kommer från Grand Design och är inköpt på Gruvgatan 13.

På Julias rum hittar vi gamla vitmålade möbler. Här ser vi en sekretär som fått sig en omgång av penslen och även lite nya beslag. Ringbeslag är en mina personliga favoriter. Det kan piffa till vilken möbel som helst.

Det vackra skåpet är perfekt som förvaring i ett barnrum.

Oj nu ska jag ut och gå. Hejsvejs.

Helena

34 kommentarer:

Anonym sa...

Så sött! Nästan så man längtar tills man får barn. Älskar rött och vitt, piffar verkligen upp. Måste fråga ang skrivbordsstolen, vet du var man kan få tag i sådanna?

Randi sa...

En dröm för en liten flicka!
Både praktiskt och vackert!
Tack för besöket!
Kram Randi

Anonym sa...

Vilket drömvackert rum! men var får hon (och alla andra) tag i alla vackra stora skåp? *vill också ha*
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Stämningsfullt sa...

Perfekt inspiration till vår dotters nya rum! Jättefint.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefint flickrum! Härligt med lite färg också...
Kul att vi får se runt i hennes vackra hem! Tack för det!
Kram
Marie

Anonym sa...

Kattis hem är jättefint! Vad kul att ni träffades 'av en slump' och har såpass lika smak.

Jag gillar också ringbeslag. ett tag hade Indiska dem, men hur ska jag få tag på såna nu?

Du har planterat så fint vid entrén. kolla in min lilla 'novembergrupp'!
Kram :)

Ett hus i vitt sa...

Underbart flickrum! Tapeten var så söt, är det prickar eller ngt annat? Nu måste jag nog utmana min man i IQ-testet (det får bära eller brista... ;-) ) Kram, Anette

Bitte sa...

Rött och VITT är mysigt det röda ger lita "värme" om man nu behöver det.Har de röda kuddarna med VIT stjärna på landet och trivs väldigt bra med det röda där.
Jättefina VITA möbler. Härliga och inspirerande bilder som vanligt.
Kram Bitte

Solsjö - Under en vind sa...

Underbart fint!!! Älskar rött och vitt i kombination! Varmt, ombonat och mysigt på en gång! Dessutom är det ju så vackra möbler var och en för sig!
DEt där IQ testet tror jag att jag hoppar över...vore onödigt att haman i underläge...*hi hi*....
Hoppas att du hade en skön promenad! Kram!

Vita Damen sa...

å, vilket snyggt hem hon har din vän Kattis, har hon ingen blogg???? Då måste hon fixa en.../jennie

Anonym sa...

Hej där!
Åh, vad roligt att få "hälsa på" hos din kompis Kattis. Hon har verkligen ett underbart hem - ett hem att inspireras av. Man ser verkligen att det lönar sig att vara lite envis och hänga på loppisar och auktioner för att få dom verkliga godbitarna (som om det skulle vara en uppoffring :-)) Hoppas vi får se ännu mer!
Kramar Camilla Örebro

Anonym sa...

Fy sjutton vad fint..precis så där ville jag göra till min yngsta dotter men eftersom hon är en "rosa tjej" så vart det ner röstat. Så jag får har rött och vitt i köket istället :-)

Jag gillar din blogg jättemycket och får mycket ideér av den. Tack!/Mia

Kärleksallen sa...

Men åhh vad fint!!! Tänkte kolla med dig vilken vitfärg din kompis hade på ikea skåpet? Kan det vara vanlig vit eller är den bruten?
Kram Johanna

Dubbelörn sa...

Vilket underbart rum! Det där förvaringsskåpet skulle jag gärna ta emot :)

Kramar

an angel at my table sa...

Vilket fint barnrum och vilken fin byrå.Håller med B vart får ni alla era fina möbler ifrån?

Fin inspirations som vanligt.

LantlivsAnette sa...

Sååå himla fint..och mina favvo färger..vitt med lite rött !!
Jätte fina möbler och detaljer !!
Och du Helena..det är inte säkert att Göran hade fler poäng än dig..du fick väl inte se resultatet..eller ?..fniss...
Kram Anette

Linneagården sa...

Vilken flickdröm...
Önskar att mina tjejer kunde hålla lite bättre ordning!!
Kram

Camillas nya hem sa...

Vilket fint rum och vilket underbart skåp! Tack för att vi fick kika in! :)

Ang. testet. Jag och maken gjorde samma test och han fick också mer än jag... Men jag gjorde det på mycket kortare tid än han, jag var stressad. Jag skyller på det. Visst får man det? Haha! :)

Anonym sa...

Jättemysigt rum, gillar den tapeten med stjärnorna-tyvärr inte min dotter.
Jag tycker även-bitter som jag är över att vårt hem aldrig blir färdigt-att det är gott att se att det fattas lister hemma hos andra åxå *s*....Ja, jag vet-detaljer...
Stina

Anonym sa...

Vilket underbart flickrum ! Förstår att hon trivs...
*
KRAM EVA

Färjtorp sa...

Vilket superduper fint flickrum!!!!
Det höga skåpet är bara sååå vackert. Tack för titten igen.
Kramkram.

Elzie sa...

Verkligen en flickdröm. Kattis är en väldigt duktig inredare, den saken är klar.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

linnea-maria sa...

Du får trösta dig med att det kvinnliga intellektet är rörligare och att vi håller flera trådar öppna samtidigt. Flickrummet är jättefint/linnea-maria

Anonym sa...

Verkligen superfint! Det där barnrummet gillar jag verkligen :) Tack för fin inspiration :) KRAM!

Jordgubbar med mjölk sa...

Så fint det var!

Marie sa...

Vilket underbart barnrum! Skåpet var ju bara såå fint! Vill ha!!

Kram Marie

Staket & Designkonsulterna sa...

Stjärnöverkastet i rött tillsammans med allt det vita är inte tokigt utan jag blir som galen när jag ser en sån härlig kombination tillsammns med tapeten. Mycket snyggt och genomtänkt.
kramiz från mig.

Engsroom sa...

Så jätte fint gillar allt verkligen!
Överkastet är underbart, har spanat på det själv faktiskt.
Ella

Linnestinalund sa...

Härlig blogg du har! Satte dig på min länklista, säg till om det inte är ok!

Anonym sa...

Vilket drömrum!

♥ Pia... sa...

Hej vilket drömrum..som en saga...PIA

Sallys hus sa...

Vilket helt otroligt fint rum!!

Hur gick det föresten med sängen du ropade in i somras.....skulle inte den också stå i ett litet flickrum....har den blivit vit än??
Fniss...
Ha en härlig helg!
Kram Katarina

Anonym sa...

Vad snyggt och fräscht det var med det röda till det vita, speciellt gillade jag överkastet!

www.nestorforlag.se sa...

Gud, vad fint, underbart att blanda rött och vitt.
Ha en bra kväll..