lördag 24 november 2007

Huset är upp och ned

Hej!
Ni må tro att jag är slut idag. Igår gjorde min kompis Magda (fotograf Magdalena Björnsdotter) och jag ett inredningsreportage hemma hos mig. Det blev helt underbart! Nu ska vi sälja in det till någon lämplig tidning.

Det är Magdas och mitt tredje jobb ihop, hon fotar och jag skriver. Sedan stylar vi tillsammans. Jag har tidigare aldrig jobbat med detta så det är nytt för mig. Tänk att kunna ta betalt för ett intresse. Ni kan få se ett litet litet smakprov på jobbet vi gjorde sist. Det kommer i en tidning till nästa jul.

Kommer ni ihåg att jag berättade om att jag hjälpte en kompis med en hemsida för ett tag sedan? I alla fall, nu har jag gjort sidan färdig. Gamla avdammade IT-kunskaper föll på plats. Det är Magdas hemsida som det gäller. Magda är en etablerad frilansfotograf sedan 10 år tillbaka. Hon är fantastisk duktig.

För att vara en duktig fotograf gäller det att få det vackra att fastna på bild, hitta de rätta vinklarna och de rätta objekten. Välkomna att titta in på hennes hemsida om ni är nyfikna.

Foto: Magdalena Björnsdotter


kram Helena

22 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer inte in på Magdas hemsida via länken :(

Spets och snor sa...

Anonym: Jga hade glömt ett "n" i adressen men det är fixat nu. Prova igen :-)

Anonym sa...

Jätteläckert verkligen.

Sidans funktioner verkar dock inte funka i firefox men testa i internet explorer så blir det alldeles kalas.

Anonym sa...

så otroligt underbara kort! ska bli spännande att se repotaget hemifrån dig sen.
kram bittan

Stämningsfullt sa...

Oj så roligt! Verkligen en dröm att få betalt för det man älskar att göra! Nu ska jag kika lite på Magdas sida. Ha det så bra!

Karin Krut sa...

Det ska bli väldigt spännande att se era reportage.. och du, din tantlista; been there, done that! *asg*
Kram Karin
I´ll be back!

Kristin sa...

Vad mysigt!!! JAg har många gånger tänkt att varför gör ingen ett reportage hemma hos dig, du har det ju så underbart vackert! Hoppas ni säljer det bums och låter oss bloggläsare få veta var det hamnar så småningom!

Otroligt fina fotografier som fanns på Magdalenas hemsida.

Ha en bra helg!
Kram Kristin

Anonym sa...

Åh, vilka underbara bilder på Magdalenas sida! Ser att hon har en Stockholmsadress... Jag som så gärna skulle vilja ha henne att fota mina barn! Fast hon kanske varken är flyttbar till Dalarna eller åtar sig sådana småjobb... Blev i alla fall verkligen fascinerad av hennes bilder, hälsa henne det!

Linneagården sa...

Å, det lät spännande & kul. Nu måste jag kika in hos henne.
kram!

Linneagården sa...

..just det...Tråkigt att man måste vänta ett helt åååååår på bilderna & repotaget...hihi!!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Åh, vad spännande! Föstår att det är hemskt kul att kunna ta betalt för något man brinner för, vilken dröm!

junhe sa...

fina bilder hos din vän=) ha en bra kväll/ kram junhe

hemmamamman sa...

Jar har gottat mig i alla fina bilder och tänkt att en dag ska det se ut så där hemma hos mig också.

Anonym sa...

Huuvaligen! Då ska jag se till att hålla mig ifrån den tidningen. Ditt hem ser nämligen så opersonligt och trist ut - "vi kör allt i vitt så passar det lätt ihop, behövs ju ingen större känsla bakom det då". Tröttsamt.

Anonym sa...

Snygg sida du gjort åt fotografen!
Och ang det den anonyma skrev ovan: Inget att bry sig om, den personen hade iallafall tid att lämna en kommentar!!! Jag har blivit otroligt inspirerad av ditt hem!
/Sofia "smygläsare"

Solsjö - Under en vind sa...

Det låter otroligt spännande!! Ska bli sååå kul att få se!! Ha den bästa av söndagar! Kram!

Anonym sa...

Ja tänk rena drömmen att tjäna pengar på något som man hade gjort gratis =D

Dubbelörn sa...

Så läckert!! Glad för din skull att du tar chansen när den kommer *ler*.

Du kanske kan komma o styla hemma hos mig också *fnissar*

Kramar

Anonym sa...

Vad roligt! hoppas att vi får info om vilken tidning det hamnar i.
/Jennifer

Anonym sa...

otroligt fin blogg, har märkt den som favorit i min länklista och är in på den nästan varje dag. Blir så inspirerad, är ny i denna världen så jag övar fortfarnade men välkommen in till mig
gronahuset.bloggspot.se
Mvh Sofia/Kalix, Norrbotten

linnea-maria sa...

Hej vad kul! Glöm inte att hojta till vilken tidning som nappar på eran artikel /linnea-maria

Anonym sa...

Your blog is wonderfull, charming, very swedish, I love it so much. You inspire me for my decoration, even if France will never be Sweden !