torsdag 15 november 2007

Ny dator och mindre abstinens

Hej alla snälla där som hållit tummarna för mig!
Tänk nu har man varit utan dator i en hel vecka. Det har varit jobbigt, ovant och nyttigt. Tänk vad jag är van att kunna slå på datorn några gånger per dag och göra nya inlägg samt läsa alla kommentarer. Jag slog upp definitionen av abstinens.


Abstinenssymptom: Besvär eller svaghetstecken, som uppstår när tillförsel av vanebildande medel upphör eller sänks.

Ja, jag erkänner. Jag är ärligt beroende av min jäkla blogg. Vad kan man göra åt det då? Lägga ned bloggen är ett alternativ men känns tråkigt. Jag tycker det verkligen är hur kul som helst att blogga. Tur jag börjar jobba snart efter min mammaledighet. Då finns mindre tid. Inte för att jag har tid nu heller. Jag tar mig tid, alldelens för mycket tid. Barnen får glo lite väl mycket på tv. Ja, nu har jag erkänt det med. Nu blir det inga fler erkännande, det räcker för en dag.

Datakillen har lyckat rädda en del av innehållet. Har inte granskat vad än. En del var bilder iallafall sa han. Hoppas få skivorna idag så jag kan kolla igenom allt.


Det damp ned ett mail med tips om en ny fin nätbutik som heter Bloominghome. Det här fina hjärtat kunde jag tänka mig till jul eller kanske när Emmas rum blir rött.

kram Helena

18 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej och välkommen tillbaka! Skönt att allt är som vanligt igen haha! :) Nu ska jag titta på den nya butiken.

Anonym sa...

Du skulle bara våga sluta blogga!
Då skickar jag min mamma som bor i Falun att leta upp dig och tjata på dig tills du börjar igen. Hon kan vara rätt enerverande ska du vet ;o)

Hittar massor av inspiration i din blogg och går in varje dag till morgonkaffet på jobbet.

Inte ingen kul vecka denna vecka utan inlägg.

Inse att du är fast och gör istället två inlägg per dag =o)

Kramar från en hängiven läsare lika inredningstokig som du.

Kanske sprungit på varann på gruvgatan 13 nångång...

Brocante sa...

Ja man blir visst hektet. Det er så hyggelig å få tilbakemeldinger fra alle der ute. Du har en veldig fin blogg med bilder som er en fryd for øyet. Håper du finner tid til litt bloggin selv om begynner å jobbe igjen. Hilsen ny blogger - Brocante

Skatan sa...

Hej-hej. Du låter inte så vidare uppåt, men jag förstår så väl. Ännu återstår att se vad som går att rädda för er, och jag gissar att ni håller er för skratt... Hoppas att blogglusten återvänder och att ni har chans att rädda era bilder!

Sköt om dig.

Bitte sa...

Skönt att du finns igen.
Tror inte att vi överlever utan dig och dina vänninors vackra hem/Bitte

Unknown sa...

Grattis! Jag har också fått tillbaka min dator och den är som ny.
Skönt att du är igång och bloggar igen.
Kramisar Jeanette

Brunkullan sa...

Ja utan dig skulle bloggandet inte vara lika kul:-) Din blogg är bland de första jag kikar in på varje dag:-)

Det mesta brukar ju gå att rädda när datorn kraschar, så länge det är sparat! Annat är ju borta..men du bör få alla foton du lagt in ialla fall:-)

Susanne

Solsjö - Under en vind sa...

Skönt att du är tillbaka, och att mycket verkar vara räddat! Hoppas bara att det är rätt saker som räddats....foton och så!
Hoppas verkligen inte att du slutar med bloggen, kikar in här ofta och njuter av dina fina bilder och blir glad av roliga inlägg! Må gott, kram!

Skatan sa...

Hej igen. Det stämmer! För en tid sedan tog jag bort alla länkar och "började om" på nytt. Jag bad i samma veva att alla de som ville vara med skulle säga till. Nu lägger jag till dig igen : ) Saken var den att jag hade samlat på mig en del länkar som liksom bara var där...jag vílle att min länklista skulle vara mer levande!

Skönt det där med bilderna!

Nu åker jag från jobbet. Har tokgjort en föreläsning inför i morgon. Jag vet då vad jag kommer att ligga och älta och drömma om i natt...blä ;-)

junhe sa...

tack för tipset med nätbutiken, där fanns mycket fint och gott vill jag säga=D ha en bra kväll/ kram junhe

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vad skönt att det gick att rädda bilderna , fortsätter hålla tummarna att det är alla .
Ja fy vad bloggoholic man blir , kan vara bra att få en paus då och då .
Ha det gott/Lotta

Jennys Vita Villervalla sa...

Tur att du är tillbaka! Det känns tryggt =)
Det var ju genom dig jag upptäckte bloggandets underbara värld i sommras.
Ha en mysig helg!
Kram
Jenny

elin1976 sa...

Neeeei du må ikke slutte å blogge. Bloggen din er jo så inspirerende. Det ville ha vært forferdelig trist. Nydelig hjerte må sjekke denne butikken. Ha en fin fredag. Klem fra Elin:O)

LantlivsAnette sa...

Halloj !! Vad härligt att du är on line igen !!
Jaa..visst är man blogg beroende..vet du..nu kan jag gå in o kolla bloggen på jobbet också!!Vänta bara när du börjar jobba du kommer att göra likadant..fniss...
Blogg världen är beroende framkallande..men sååå himla rolig..och inspirerande..
Kram Anette
P.s fin fint hjärta..måste kolla den sidan..

Anonym sa...

Skönt att höra att du har dator igen :) Att sluta blogga var ett riktigt dåligt alternativ! Det går bort :) Ha en toppenbra helg! KRAM

Flickan på landet sa...

Sött hjärta och härlig blogg :-)

Dubbelörn sa...

Härligt att ha dig tillbaka! Min gamla dator började också mickla o bete sig mysko. Jag blev livrädd o sparade allt på cd, tack o lov! Men nu med nya så är man där igen o glömmer att bränna ner... Bra att du påminde mig ;)

Kramar

Nymphidia sa...

t er et nettsted som heter flickr.com som er fantastisk til å lagre og oppbevare alle dine digitale bilder. Betaler du noe sånt som 25 dollar har du ubegrenset med lagringsplass til bildene dine og du kan sortere dem, legge dem i grupper, lagre de som private eller offentlige. Jeg anbefaler virkelig det nettstedet som en backup av alle dine digitale bilder!