fredag 16 november 2007

Vi hälsar på hos min kompis Kattis - Idag får vi se Antons rum

Hej!

Nu är årets jul invigd. Det är ganska enkelt gjort och det kostar bara 10 kronor. Igår kväll tog jag mig en kvällstur till ett lokalt shoppingscenter. Tänk att man kan kalla det egentid när man får åka iväg och handla mat. Jag brukar spara lite ärenden tills Göran kommer hem.

Du Göran, jag måste åka och handla vinterskor till barnen, säger jag och låter som en god mor när allt jag har i åtanke är lite egentid.

Det blir två flugor i en smäll, ärenden blir gjorda och mamma blir glad.

I alla fall så fick jag syn på Tomtenissar, 3 stycken för 10 kronor. Jag tackade glatt ja till erbjudandet och hade inte en tanke på att en svart tygjacka inte går ihop med Tomtenissar. De var så goda och "dammiga" av socker att jag blev vitfläckig på hela jackan. Där satt första jultecknet. Jag har för övrigt väldiga cravings för julskum. Svart bälte eller bara ren besatthet. Vet inte.

Nog om sötsaker. Alla mina bilder är bevarade! Det finns en gud. Det finns en dator-gud i alla fall. Ni har tur även ni mitt herrskap, vi fortsätter och kika in hos Kattis.

Sonen Antons rum är som en spegelvänding av Julias rum. Det ligger på andra sidan huset och har stjärnor i blått. Spana in Antons tuffa nattygsbord.

Coca Cola temat är genomgående i huset. I köket fanns en retro golvkyl från 50-talet som ni kanske kommer ihåg?

Tuffa bowlingkäglor står på en hylla och förstärker det sportiga intrycket i Antons rum.


Kattis har nyligen betsat denna byrå mörkt brun. Det passar bra hos en pojke som inte vill ha för gulligt rum.


kram Helena

7 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Tack för den inspirationen! Vår son ska snart få ett nytt rum och det är något liknande jag har tänkt mig! Ljust, lite blått, rött, stjärnor. Och mörka möbler. Nu vet jag att det kommer att bli jättebra!

Anonym sa...

Kul att vara med i tidningen!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul att få lite uppmärksamhet från media...
Jättefint pojkrum du visar idag...
Kram
Marie

Sanna sa...

Hej! Hittade hit via Expressen. Jättehärlig blogg med mycket inspiration! Kommer garanterat hänga här framöver...
Trevlig helg!!

Solsjö - Under en vind sa...

Så läckert rum han har!!! Snyggt och tufft i en bra kombination!

Såååå skönt att bilderna bevarats! Se nu till att bränna ner allt på skivor! Det har vi gjort och lagt in i bankfack på banken....

Grattis till omnämningen hos Expressen, sååå himla kul!

Önskar dig en riktigt skön helg! Kramis!

Körsbärsgården sa...

Jag gläds med Dig/Er att Datorguden fanns! Kul med omnämnandet i tidningen också. :)
Önskar Dig en skön helg!
Kram från Karin.

Engsroom sa...

Vilket underbart rum även detta det måste vara ett fantstiskt hem hela hennes hem med tanke på alla fina bilder som vi får se.
ha det så gott!
Ella