lördag 14 juli 2007

Tittut

Hej på er!

Efter några dagar på sjön är jag nu tillbaka. Idag ska vi till Västerås och handla lite båttillbehör och samtidigt passa på att hälsa på goda vänner som fått tillökning i familjen. En dag helt i min smak.

Jag håller på att fixa lite med min lampa som jag köpte på auktion. Ska handla en ny skärm till den idag om jag får gubben att stanna till på Ikea.

Idag får ni se en bild från Alice rum, Susannes dotter.

Rummet har såklart en vit bas men med några inslag av turkos och rosa. Sängen är en träsägn men ser ut som en järnsäng, lite roligt faktiskt. Susanne har själv sytt lampkjolen som står på nattygsbordet.

Alice har en egen fåtölj på rummet, perfekt när man har kompisar med lite sittplatser. Fåtöljen har fått en vitt överdrag a la Susanne och en kudde med de rätta färgerna.

Vi hörs!

12 kommentarer:

Stina sa...

Verkligen ett fint flickrum.
Hoppas att ni får trevligt idag. Kram Stina

Tingeltangel sa...

Åh vilket fräscht och vackert rum för en flicka. Förstår att hon tycker om det... Hoppas du får en bra dag och en fortsatt skön sommar.

Nya och gamla ting sa...

Dottern måste trivas deluxe i det där rummet! Fina färger som kombineras. Gillar taklampan mkt.

Linneagården sa...

Jag gillar din blogg & har den i min länk. de´e´ok va?
Supergulligt tjejrum,,,,en dröm!!
*kram*

Susanne sa...

Vilket fint rum! Så luftigt och vackert. Kram

På min gatan i stan sa...

Härligt rum!!! :-)

Kram Martina!

Brunkullan sa...

Mycket smakfullt!! Med två söner så lär jag inte få en barnkammare i den här stilen. Så jag ska försöka få till stilen i vårt eget sovrum i stugan istället:-)
Tommy är skeptisk dock....hihi..

Susanne

Anonym sa...

hej Helena,det är Tina som skiver.Är hos en kompis o hälsar på o var ju tvungen att visa henne din blogg,vilken ju var kul att se.Jag kom hem i natt från ett hett Spanien,så nu kanske vi ses på Risö snart...Kramar till er alla.

MODERN COUNTRY sa...

Ojojoj, som tiden flyr! Nå er det en stund siden jeg ahr besøkt deg ja gumman. Ser du har vært på deilig båttur med en kjempestilig båt og at du også har hatt endel besøk av venner og familie. Så koselig. Det er jo sånn somemren og ferien skal være. Masse hyggelig selskap og opplevelser :) For et nydelig rom du viser i dag, det er jo nesten osm jeg ville har innredet selv. Flotte kontraster i hvitt med klare farger, helt klart meg! :) Nydelig stol og lysekrone!
Heldig lita jente :)
Du får ha fortsatt fine sommerdager og håper dere har like nydelig vær som vi i dag. Nå skal vi straks grille, mums :) Klem

Karin Krut sa...

Vilket härligt rum! Med en tonårsson lär det inte bli så mycket vitt och rosa hemma hos mig :-) Dina vänner verkar vara lika duktiga som du är på att inreda. Hoppas du haft en trevlig helg!
Karin

Spets och snor sa...

Tina: Välkommen hem! Vad kul att du kommenterar. Snart kommer vi farande till Risö...hihi

Anonym sa...

Heisann. Jeg ville bare si at du har en utrolig koselig blogg som gir mye inspirasjon og glede. Er innom deg titt og ofte

Ha en flott sensommer
Gjertrud