onsdag 24 januari 2007

Vi hälsar på hos min vän Susanne - idag ser vi barnens vardagsrum

Nu går vi upp och tittar vad vi hittar...



En sur gubbe håller koll på alla som går uppför trappan.

Tillägg: Den sura gubben var visst Martin Luther...

Ett andra vardagsrum där barnen kan titta på film och spela tv-spel. Cool fåtölj som Susanne klätt om, hon är händig den kvinnan kan jag lova...
Susanne har en förkärlek för belysning som ni märker i kransen och på många andra ställen i huset.
Den mediterande statyn har Susanne köpt i Rom. Kom tillbaka snart så tar vi ett varv på övervåningen...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hun er velkommen hjem til meg vilken dag som helst for å få litt orden....Nydelig stol!!

Anonym sa...

Vilka fina bilder du tar, jag blir så sugen att måla om allt i vitt, det ser såbehagligt ut.

hulukvarn sa...

Vad kul med sura gubben, det kommer jag härma här hemma. Dock är sonen bara tre månader så det dröjer innan jag kan använda mig av det tricket! Fina bilder som vanligt!

Anonym sa...

Oj vilket fint rum! Härlig dörr! Jättefint!

jennyshemochharmoni.blogg.se

Spets och snor sa...

Hulukvarn: Här är det "min gubbe" som är "sur gubbe"... :-) Igår hade jag en lista åt han när han kom hem från jobbet. Hänga upp hyllan etc. Inte alltid populärt.

Anonym sa...

Är här inne och kikar flera gånger om dagen, kan inte hålla mej härifrån! Ni har verkligen otroligt fina hem både du och din väninna, jag är stum av beundran. Snälla lägg ut massor av fler bilder snart! :-)

♥ Pia... sa...

jättemysigt. är oxå här och kikar flera gånger om dan... men en liten fundering...jag har en vit soffa och en vit fotölj!! Jag kaninte förstå hur allt kan hållas så rent och fint...så beundransvärt alltså ett helt hem i vitt så läckert och tjusigt. skulle vilja måla om allt jag med.men en fråga till ? Vilken färgkod och nyanser har hon målat i? Skulle så gärna vilja vet sånt, om det går!??! är det egen blandning eller färdigt eller vad snälla fråga henne om hon kan beskriva lite hur hon målat allt ?? Tack på förhand ,den vetgiriga....

Anonym sa...

Väldigt fint! Stolen var superfin! Fina gamla dörrar!

Anonym sa...

Hej igen, åh vad fint! Så himla kul att se hur ni har det!! Återkommer imorgon igen =)
Kram Johanna

Spets och snor sa...

karna: det ska jag hälsa henne!

Lisa: Vitt är den bästa fägen! Måla!

Jenny och Elin: tack för fina ord

Pia: Jag ska pumpa henne på all info jag kan!

Johanna: Välkommen imorgon med! Jag hoppas att det finns lite nytt då...

Ginny Gibson sa...

What a beautiful home!

Best wishes Ginny

Anonym sa...

Hej...
Vill först o främst tacka alla för alla otroligt fina kommentarer om vårat hem... Och Helena förstås som tar så fina bilder. Många undrar hur man kan ha tex. vita soffor med små barn. Inga problem!!
Vi har tex oftast plädar( vita förstås, hi,hi..) liggande i soffan. Det blir både mysigare o mer praktisk (lättare att tvätta.)
Svar till Pia som undrar vilken färg jag använder: Panelen i hallen har jag målat med en vit halvblank färg.(för att kunna torka av...)De flesta av våra möbler är målade med snickerislip eller liknande för att kunna få en lätt sliten look...För en tåligare yta (tex bordsskivor rekommenderas att sen vaxa ytan).
Kram Susanne :0)

Line sa...

Utrolig vakkert og inspirerende!!