tisdag 12 februari 2008

Once upon a time ...

... a little småbarnsmamma started a blog. Och det var jag. Det var i januari 2008.

Många frågar mig hur man gör för att få så många besökare. Det är en kombination av faktorer. Jag hade tur att bli omnämnd på den underbara bloggen An Angel at my Table i ett tidigt skede. Mina besökssiffor skenade iväg eftersom min blogg var alldelens ny och obesökt. Detta var bara en vecka efter jag startade Spets och Snor.

Är ni nyfikna på hennes inlägg om mig för ett år sedan så kika här. Och tack snälla Mari för det inlägget.


Foto: Mari Eriksson från bloggen An Angel at my Table.

Vill ni se hennes hem från tiden då hon bodde i Australien så titta in till henne.

Tips för er som vill öka besökarantalet:


  • Lämna mycket kommentarer, till sist lägger folk upp er som länk.

  • Anmäl er på olika blogglistor.

  • Försök att utmärka eran blogg på något sätt.

  • Ha tur att någon med en stor blogg nämner er.

kram Helena

28 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hmmm... Typ om du skulle nämna mig då alltså.... ;-)
HU, ger det inte en massa prestationsångest när så många besöker en. Att man får mer att leva upp till? Har du drabbats av sådana känslor någon gång under din blogg-tid?

Sköt om dig!
Kram Hanna

P.s Det är tydligen din bil jag brukar se på olika loppisar... Men inte har jag sett dig i person en enda gång...

stina sa...

Det gäller ju också att skriva bra och ha fina bilder ......och det har du ju lyckats med!!! Din blogg va den första vita bloggen jag hittade ......Kram Stina

NICOLINAS BONING sa...

En dum fråga...men vad är blogglistor där man kan lägga upp sin egen blogg för något?
Det spelar nog ingen roll hur mycket man blir omnämnd om man inte har en bra blogg;-)
Och det har du!!!
Kram/Birgitta

me and alice sa...

Hej Helena!
Jag är ett levande exempel på det.
Tack vare dig....Goa du!
kramis Susanne

Stämningsfullt sa...

Ja men det vill ju till att folk gillar det man gör också! Som med dig :)
Kram!

Anonym sa...

Aha... Då ska jag kommentera mer. MEn sen gillar jag ju din sida också:) /Missfixtrix

LOPPISLIV sa...

Tackar för tipsen, men jag tror också att den största faktorn ligger i betraktarens öga...du skriver så roliga och härliga inlägg och har samtidigt ett så vackert hem...det är det framför allt som gjort att just du kommit fram mer än andra......Har följt din underbara blogg sen våren 07....Men jag följer ditt råd...dvs lämnar en kommentar...(igen) :-) Ha de gott//Paula

linnea-maria sa...

Ursäkta en novis, men what is blogglistor, var hittar man dem? I maj har jag hållit på ett år (och vet inte vad blogglistor är). Men visst är det kul att blogga. Som jag brukar säga, det är som att leka tidning (som man gjorde som liten) /linnea-maria

Anonym sa...

Mmmm...det var ju det här med att lämna kommentar när man läst. Det är jag dålig på. Har smygläst din otroligt fina blogg ett tag nu och kollar ofta om det kommit nåt nytt inlägg, men har aldrig lämnat en kommentar efter mig. Fy på mig! Så nu blev jag av med oskulden och det känns rätt bra faktiskt.;) Måste ju även berätta att jag tipsat om Spets och Snor i min egen blogg http://andrum.tradgardsblogg.se .Hoppas det var ok med dig!
Keep on blogging!
Kram, Annica

Sagalisa sa...

Japp...det är klart att en sån go tjej som du är sååå populär!!!Din blogg visar att även en småbarnsmamma kan, oxå får vi ju höra lite om gubben o dina shoppingvanor...hihi!

Fortsatt trevlig vecka...Anna

Mitt vita staket sa...

Tog dej på orden o lämna en kommentar...man läser mest o kikar runt lite...men du har en väldigt fin blogg o det är väl därför man återvänder gång på gång..Kram Sussie

Emmama sa...

Vilken jättefin blogg du har! :) Kram!

Magdalena Martin sa...

Ja jag är så glad och stolt över att jag finns med på din länklista! :-D
Och jag är inne på din blogg varje dag, men hinner sällan skriva nuförtiden, har så fullt upp. Ett jättestort grattis till så många besökare, det är stort på ett år!
Ett rött stort hjärta i denna hjärtevecka till dig som inspirerat!

Kramar
Magdalena :)

Zizzi sa...

Du har blivit utmanad! Fota och skriv om dina 5 favorit inredningsdetaljer. Skicka sedan vidare utmaningen till 5 bloggar. Mina favoriter kan du läsa om på min blogg.

LantlivsAnette sa...

Jaa du Helena..jag har nog dig att tacka också..för du har ju nämnt mig i din blogg..det är jag jätte glad för !!
ha det så bra..idag skiner solen här..härligt !
Kram Anette

Anonym sa...

Ja, du!
Jag läste om 'spännande inredningsbloggar' i nån tidning.
Visste inte att fenomenet existerade...!

'Spets och Snor'...vad i hela fridhem...? Trodde det var en norsk blogg. Snöre = snor.
Nåt sånt.

Klurade mej fram till din blogg och... blev FAST!

Sen var det du som hjälpte mej med lite av det tekniska när jag med dotterns hjälp drog igång min egen blogg.
'Kan hon, så kan jag!'
Typ.
Fast spelar i en högre division.

Vi har så mycket kvar att renovera att vi inte på långa vägar kan visa upp några panoramabilder.
Men lite detaljer, som man är nöjd med...

Kram
och tack för alla spetsfundigheter du snor ihop!

Vitfärgspinglan ;)

På Norrgården sa...

Du skriver så bra och har ett vackert hem och visar fina bilder, så nog är du värd alla dessa besök! Håller med om att An angel at my table har en jättemysig blogg och sååå snygga bilder!/ Ida

an angel at my table sa...

Blir jätte glad när jag läser ditt inlägg. Men det är helt din egen förtjänst att det går så bra för dig. Du skriver otroligt bra och har ett otroligt vackert hem. En kombination som gör att man kommer tillbaka hit.

Massor av kramar Mari

Anonym sa...

Hej!

Har nyss hittat din blogg och den har redan blivit en favorit!

Älskar stilen och dina bilder är underbara.

Två frågor:
Är bröstpanelen i köket av riktig pärlspont eller har ni använt panelskivor?

Har du använt matt eller halvblank färg till den?

Mvh/Annika

Randi sa...

Du kanske har fått lite draghjälp här och där, men jag är övertygad om att du med dina vackra bilder i kombination med dina härliga texter har vunnit våra hjärtan och gjort oss beroende ... *ler*
Grattis till dina framgångar
Kram Randi

Mia sa...

Grattis med et år med blogging, Helena! Jeg husker så godt da du startet for vel et år siden, og bergtok oss alle med de fantastiske bildene av ditt vakre hjem! Jeg er stadig innom for å se hva som er nytt her hos deg, men er ikke like flink til å kommentere... Men du er så utrolig flink med både ord og bilder, så ikke rart at bloggen din er populær.

Anonym sa...

Vilken fin bild!

Solsjö - Under en vind sa...

Bra tips för den som vill ha mer besökare!

Din blogg är en av de tre första som jag besökte mest förra vintern, du har alltid härliga och inspirerande inlägg!

Önskar dig en mysig Alla hjärtans dag! Kram!

Maria sa...

Må her også bare gratulere med din blogg. Den er som alle andre har nævnt, særdeles flot, indholdsrig, og Snygg (er det sådan i svenske siger ?)

Jeg er indenom og kigge her hver dag - men er også slem til ikke at efterlade en kommentar. Tror det er fordi det jeg vil sige og rose dig for - allerede er sagt af andre. Det er jo noget tull, for uanset blir man jo glad for kommentarer, det ved jeg jo selv.
Så det vil jeg hermed huske på fremover :)

Morsomt at du har mindst 1000 besøgende hver dag... Jeg har endnu ikke haft 1000 besøgende ialt, hi hi.
Min blogg falder nok også noget udenfor kategori, da jeg ikke er "living white" - men synes nu uanset det er smukt, og blir veldig inspireret af blandt andet dit smukke hjem, såvel som dine betragtninger om livet som småbarnsmamma.

Klem Maria.

Ann-Catrin sa...

Hej hopp!!!
Bra tips!!
men så är det ju oxå så att kvalite säljer... och det gör du!!
Du har ett underbart bloggnamn, sprittande och självironiska texter..och inte minst bedövande vackra bilder från ditt hem!!!
Kram A-C

Kol och Rosors sa...

Hej!
Din blogg var en bland de första bloggar jag besökte,mycket vacker.Fick tips av en kund i min butik. Blogg och inredning hör ihop,man inspirerar varandra...
Så mycket vackert att leta,hitta & se.
/L-Lott

Tankar tar tid sa...

Jag säger som några före mig sagt...vad är en blogglista? Är ju ny bloggare och vet precis vad du menar. Det är inte lätt att bli "sedd". Men det är bara att kämpa på, man lär sig mer och mer om vad som "går hem" och vad som inte gör det.
Kramar Christina

Anonym sa...

Hej är ny här. Fick tips att kika in på "spetsochsnor" och måste erkänna att jag med viss skepsis satte mig vid datorn och knapprade mig hit.
Men tjohoo vad jag är kär!!! Vilka bilder, vilken inspiration, jag blir så glad!!
Kommer nog titta in lite titt som tätt här. Tack för att du delar med dig!!
Allt gott!
Madison