fredag 1 februari 2008

Bloggtips igen

Hej Svejs!

Sitter ni och hänger vid tv:n och Let´s Dance? Tänkte väl det.

Nu har jag bloggat över ett år och under det året har man hunnit läsa några inlägg av er andra bloggare där ute. Några hem har fastnat på näthinnan. Några hem man aldrig får nog av. Idag ska ni få se ett av mina favorithem därute i bloggosfären. Vi hälsar på hos Marie och hennes lilla veranda. Jag har lånat några av hennes vackraste bilder.

Ett stilleben i Maries vackra kök.

Hennes vackra gästrum. Jag skulle kunna tänka mig jobbigare saker än att slagga över här.

I gästrummet finns ett vackert skrivbort utifall man vill fortsätta skriva på sina memoarer.


Gästrummet sett från hennes hall.

Alla foton är tagna av Marie från Min lilla veranda.

kram Helena

18 kommentarer:

H A N N A S - F O R M sa...

Hej där!

Ja, jag kan bara hålla med...hon har ett underbart hem! Du oxå!

KRAM
Hanna

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej Hopp!

Ja det är en av mina favoriter också. Ni har så vackra hem båda två.

Kram Anna

Stämningsfullt sa...

Håller med dig fullständigt!
Ett underbart vackert hem!
Kram.

lottens vita och gröna sa...

jag spanar på både hennes och dina vareviga dag, dina inlägg är alltid kryddade med humor, det uppskattas! kram lotten

me and alice sa...

Tjena tjejen!
Skönt för dig att det är helg. Att du orkar med dina sena arbetstider... Så du ska till Loppisen i morgon! Richard också!
Jag håller mig nog på hemmaplan o en sväng till pärlan kanske. Maries hem är jättevackert. Men det är ju ditt också...
Kramisar /Susanne

Anonym sa...

Hej, vilket fint hem du har. Vad har du för färg till dina vita väggar, är den kritvit?
tack för att du ger oss andra trevliga stunder framför datorn!!

Brunkullan sa...

Kan inte annat än hålla med!!:-D

Susanne

Körsbärsgården sa...

Maries hem är verkligen vackert! Det känns personligt, harmoniskt och genomtänkt, ja, det är smakfullt på alla sätt och vis. Sökte på nätet efter små, rostiga gjutjärns-urnor i våras och kom då av en händelse in på Maries Lilla Veranda. De urnor jag sökte fanns inte där men jag kom för första gången i kontakt med en för mig helt ny värld, en värld som skänkt mig mycken glädje och inspiration sedan dess- bloggvärlden! Från Maries Veranda har jag sedan hittat vidare till flera andra fina bloggar, bla Din. :)

Önskar Dig en skön helg och hoppas den kommer att bjuda på mycket trevligt!

Kram från Karin som till slut hittade de små urnorna på Ulriksdals Slottsträdgård.

elin1976 sa...

Ja ja mensan. Disse bildene er veldig flotte. De gir så himla mye inspirasjon. Det er ikke rart du husker disse.Ha en flott lørdag og en trievlig helg.
Klemmer fra Elin:O)

White Season sa...

Hennes hem är helt fantastiskt fint! Trevlig helg, Malin

Anna sa...

Ja jag kan bara hålla med alla andra! Maries hem är ljuvligt, liksom ditt:)

Kram
:)Anna

Anonym sa...

Jag kikar oxå in där med jämna mellanrum och njuter av de vackra bilderna.

Engsroom sa...

Hon har verkligenen jätte fin sida!
Det har ju du också.
Ha en bra lördagskväll!
Kram Ella

Kamomilla sa...

Den tjejen kan hon... Så vackert. Tack för titten.

Trevlig lördagskväll,
Kamomilla

smultrongården sa...

Min favvo också!! Kul det skulle vara att få gå runt där - vi kanske ska "bjuda in oss"...! Hon är med i aftonbladet nästa helg tror - då håller vi ögonen öppna & tipsar alla!
Kram Eva

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hvilken fine bilder av et vakkert hjem, men dine bilder er også vakre, må stadig innom bloggen din og titte! Ha en skjønn helg!
Hilsen fra Lisbeth

sabina sa...

Underbart!

Hallongården sa...

Vilket fantastiskt hem!!!!

Det enkla som du får till så att
det blir en fantastisk känsla
över det hela.

Ditt skåp i matrummet som står emellan fönstren var har du hittat det? sååå fint

Ha en härlig söndagskväll
Eva från Hallongården