torsdag 6 december 2007

Tillbaka i Sverige

Så där ja. Då var jag på plats igen.

Jag hann med allt jag ville i Oslo trots en stressad jobbresa. Jag släpade med min manliga kollega till den ena affären efter den andra. Han fick till och med följa med hem till min kompis Lotta som jag ville passa på att träffa. Hon bodde alldelens bakom slottet i Oslo i en magnifik lägenhet med stukaturer. Just där Lotta bodde fanns några av de affärer ni rekommenderade mig. Jag besökte t.ex. Shabby for kids som var rolig och mycket fin! Det enda jag köpte i Oslo var ett par bruna prickiga strumpr från Noa Noa. Det var tur att jag reste med en tålmodig kollega denna gång. Han väntade snällt i affären utan klag och trötta blickar.

Vi inledde dock Oslovistelsen med ett besök på Peppes Pizza där vi valde "all you can eat" alternativet. Det muntar upp vilken karl som helst. Han levde nog på det. Och mitt trevliga sällskap förstås ... fniss

Jag tröttnade på min badkarshylla. Letade fatt på en gammal planka istället.
Jag var ute efter en råare känsla. Det finns lite farliga rostiga spikar jag måste dra ur. En råkade göra hål i badkaret. Ops.

Det här fatet hittade jag för ett par veckor sedan på loppis. Visst är det fint. Det står i badrummet på min byrå.

Den lilla spegeln köpte jag samtidigt. Nu ligger den med spegeln nedåt.

kram Helena

32 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Vad trevligt det verkar ha varit! Det blev riktigt fint med plankan över badkaret. Var bara försiktig nu så att det inte går mer sönder. Det vore ju väldigt trist på ett så fint badkar. Tänk vilka fynd man kan göra på loppisar. Man förvånas över att det är någon som själv inte velat ha kvar något så fint.

Ann-Catrin sa...

Den där plankan...ja det blev riktigt fint mot det där ljuva..ta bara ur all spik först!
fatet var ju helt bedårande..tänk vilka fynd man kan göra.
ha det gott

Karin i Villa Grå sa...

Vad synd att du inte hittade mer att shoppa när du nu hade manlig kollega - dvs bärhjälp - med dig!

Riktigt snyggt med plankan över badkaret!

LantlivsAnette sa...

Välkommen hem igen...borta bra men hemma bäst eller hur ?
Vad bra att res sällskapet var tålmodig !
Åhh det där blev ju bra på badkaret..riktigt gammeldags och fint...
Ha en skön helg,du har ju sååå gott bröd i frysen nu..goda kvälls mackor...
Kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Låter vsom om du har haft en lyckad tripp!!
Så fint det blev med planket på badkaret! Det ruffiga möter det romantiska....fatet är också väldigt fint arrangerat....

Ha en toppenhelg! Kram!

coolblondemother sa...

Hi,

How lovely your bath looks! Like everything in your house, it looks fresh and clean.

Have a good weekend!

GOD JUL

Petra

Anonym sa...

Jag skrattade gott när jag läste om vad din kollega fick stå ut med... Han verkade tålmodig, säkerligen var det pizzan....

Trist däremot med spiken som lyckades göra ett litet hål i badkaret:-( Men väldigt snyggt med den gamla plankan!!

Stod och höll i ett liknande fat på loppis jag med, vad snyggt det var hemma hos dig!! Kanske ska gå tillbaks och köpa fatet... När jag höll i det kunde jag nämligen inte komma på vad jag skulle gör med det så därför lät jag det stå kvar i butiken... Men nu fick jag ju en bra ide´:-)

Trevlig 2:a adventshelg!!

linnea-maria sa...

Snyggt med plankan! När vi köpte huset så hade damen som bodde där en sliten och nött till sidenlen planka på badkaret. Gissa om jag grämer mig för att vi slängde den på vedhögen!! Nu balanserar tvålen på badkarskanten. Trevlig helg /linnea-maria

Vårt lilla hem sa...

Det verkar ju riktigt trevlig i Oslo! Skönt med tålmodiga kollegor :)

Så vackert badrum ni har! Och va fint du gjort med plankan och på brickan! Du har verkligen sinne för detaljer!!

Önskar dig en underbart mysig fredag!

Kram, Jenny

Anonym sa...

Tittar ofta in här hos dig och gillar verkligen din stil! Är en ensamtående småbarnsmamma som studerar och brukar inleda mina barnfria helger med ett bad, ett glas vin och en inredningstidning (idag kom ju Drömhem och trädgård!)och idag är det en sådan fredag. Brukar dock alltid balansera vinglaset på badkarskanten men nu ska det bli ändring! Ska genast gå ut och leta reda på en gammal planka! Tack för idén och för en väldigt trevlig och inspirerande blogg!!

Elzie sa...

Vad härligt det blev i badrummet med den brädan. Kul att ändra lite sådär.
Och förra inlägget. Mmmmmm! Kan bara tänka mig doften som blev när ni bakade. Underbart.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Vilket fabrikat är ditt badkar? Ska till att renovera badrummet och är ute efter precis ett sådant! Kanonfint!

Anonym sa...

Jattekul att se dig, om aen alldeles for kort! Grymt imponerad av storbaket (Aaron me')!

Om du vet nan som vill saelja en kristallkrona modell storre for varat vardagsrum sa hojta!
Stor kram Lotta

hulukvarn sa...

Hej hej!

Vilken bra idé! Ert badrum ser fantastiskt ut!

Kram kram

Lilla Blanka sa...

Härligt badkar o ett underbart badrum..!
Kram
mia

Anita sa...

For en fantastisk blogg du har!! Såå masse fint å se!! LInker deg jeg!

KLem Anita

LantlivsAnette sa...

Hej vännen !
Wow..alltså..vad glad jag blir nu då..vad roligt att Lantliv köpte reportaget,,tror jag det,du har ju så jäkla fint hemma !!
Ha en skön adventshelg..jag ska bowla med familjen nu efter jobbet..bowling,mat och hela köret,vi har en ny modern hall nere här i gallerian där vi har vår butik !!
Kram Anette

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Såå fint du har det nu, ser så hemtrevligt ut med allt det goda brödet och ditt fina julpyntande. Vad fint det blev med brädan på badkaret, precis så lagom sliten och bra. Ha det så jättebra och kramar från mig! Karin

an angel at my table sa...

Vilket fint fat och den lilla spegeln var helt underbar. Ditt badrum ser ju även det helt underbart ut, gillar speciellt brädan som badkarshylla. Som alltid har jag bara superlativer att uttrycka!!!

Kamomilla sa...

Man får ju lust att packa ner badankan, slänga handduken över axeln och komma dit! ;)
Kamomilla

Skatan sa...

Halloj snoris, Skatan här ;-) Det låter som en riktigt trevlig trip, även om den tycks ha gått i raketfart! Det blev en kul effekt med plankan. Synd bara på hålet...Trevlig helg önskar jag!

Linneagården sa...

Snyggt & smart med brädan på badkaret.
Du har så fint ÖVERALLT!!
Önskar dig en fin 2:a advent/madelene

Anonym sa...

Bra idé med plankan,det blev riktigt snyggt. Synd med spiken bara.
Det var inte bara Pizzan som gjorde att jag stod ut,det var det trevliga sällskapet också ;)
Din man och dina barn måste vara glada som har dej.
Ps.Det var lite synd vi missade Bruce :)

ewa sa...

Hej!

Vilket badrum Ni har..skulle vilja ligga i karet och rekreera mig i flera dagar nu... Fabulous!
Tack för tipset och för att Du lyssnade! Har lagt till "döttrar" och neutraliserat det hela lite!

Kram E

Anonym sa...

Hejhopp! Jättekul att äntligen få se och läsa din blogg. Ska hålla mig uppdaterad för att få ideer och tips! Jättefint har ni. Må väl!
Kuppantjejen

Anonym sa...

Vilket ljuvligt badrum! Precis vad jag drömmer om när jag istället får nöja mig med ett trist orginalbadrum a´la hyresrätt..

Jennys Vita Villervalla sa...

Tjusigt, tjusigt!
Vill-ha-känslan innfinner sig...
Ha en fortsatt skön och fridefull december!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Vilket ljuvligt badrum! Gillar!
Gillar oxå din blogg, och tänkte länka dig, hoppas det är ok?
kram/ruffa
ps. om du vill läsa min enkla inredningsblogg är det bara att maila [lösenskyddat]

sabina sa...

Va fint! Ett sånt badkar ska vi köpa till vårt badrum. Vilket märke är ert?

Spets och snor sa...

manliga kollegan: Kul att du tittar in! Du är nog den enda mannen här i denna vita inredningsvärld ... hihi

Ewa: Kom hit vetja, så ska jag fylla badet, slå upp ett glas rött och sätta på lite bra musik. Skönt för dig att lämna in arbetet så du kan koppla av lite efter ... Vi kanske hinner med ett biobesök innan jul? kram Helena

Kuppantjejen: Ja, se där, det gick att lämna en kommentar till slut! Maria lyser än med sin frånvaro i kommentarsfälten :-) Nu sitter jag i soffan och slappar efter julklappshandel på kupolen med två barn (och en karl) samt storhandling med två barn (och en karl) ... det sliter ut vilken kvinna som helst.

Spets och snor sa...

Jessica: Badkaret är ett Svedbergs badkar. Även kranen kommer därifrån.

Anki sa...

älskar din blogg, allt är så mysigt och fint. Tack för all inspiration!
Bor själv i en modern skånelänga men vi har samma smak vad gäller lantstil och mys.