fredag 29 juni 2007

Pink Lady

Jag har spelat en golftävling med mitt jobb. Tänk att man ens träffar bollen i golf när man bara har spelat en gång på 5 år! Jag tyckte jag var en stjärna med tanke på min träning. Jag hade förväntat mig luftsvingar, toppar och ormdödare under rundan. Visst de fanns ju där ibland men inte hela tiden.


Så var vi ett skönt gäng som var ganska dåliga allihopa. Vi häcklade varandra så fort vi kom åt och struntade totalt i den torra golfetiketten; "Bra riktning", "Bra längd", "Flyg". Nej så lät det inte.

Man hörde mer "Hahaha", "Vågar man stå här eller?"

En oss stod och provsvingade på första tee. När han hade tränat 7-8 gånger kunde en annan i bollen inte hålla tyst utan säger "Prova gå lite närmare bollen så går det nog bättre..."

Som vi skrattade åt detta. Kul hade vi, det lovar jag.
Och så jämförde vi våra driverhuvud och konstaterade att storlekarna varierade enormt. Inte helt oväntat älskade killarna att använda den största hela tiden. De var speciellt imponerade av en klubba i bollen där driverhuvudet var gigantiskt. Alltså konstaterades det att storleken har betydelse, men det visst vi ju redan...

Jag spelade med rosa golfbollar och blev därför Pink Lady bland alla karlar. Tänkte vi skulle ha lite "pink" tema idag. Visar min bukett med pioner jag fick i tisdags när jag fyllde år. De är ju just rosa...


De rosa pionerna lyser upp i min vita matsal. Just blommor kan faktiskt få ha lite färg hemma hos mig om de har tur. Rosa är min hemliga favoritfärg näst efter vitt. Men det är våran hemlis eftersom jag säger att jag bara vill ha vitt.

27 kommentarer:

Anonym sa...

men lite ljuva färger i form av blommor passar ju alldeles ypperligt till en vackert vit bakgrund :D

Stina sa...

Det var ju det jag förstod. Att det fanns rosa i dig. Kommer du ihåg att jag sa det?

Haha...kul att man kan ha roligt med vänner.
Kram

Tingeltangel sa...

Jag visste väl att det är bra att vila sig i form... De vackra rosa pionerna framhäver ju det vita ännu mer. Jättefint. Grattis i efterskott förresten.

Karolina sa...

Ojsan, inte visste jag att pionerna fortfarande står sig så fina. Här hemma i Skåne är de överblommade....:( Inte alltid bra att bo på "kontinenten" haha

Måste säga det ingen, du har verkligen en inspirerande blogg!
Kram Karolina på Fröken Fägring

Sagalisa sa...

Rosa är såå vackert till vitt eller litelite ljusblått....
Ha det så trevligt i helgen/anna

Skatan sa...

Snyggt jobbat med golfen : ) Vackra blommor! Mina pioner närmar sig bristningsgränsen...vad gäller knopparna alltså! Jag har det vackra kvar. Eller grannarna. Själv är jag nog på vift på semester då! So long : )

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
Ja, visst är de fantastiska pionerna, synd bara att de skräpar på gräsmattan så mycket bara. Men gott luktar de och vackra att se på.
Kul att du tagit upp golfen. Funderar på att göra detsamma. Efter 12 (!)år.
Inser också att huvudena på klubborna fyrdubblats i storlek sen jag spelade... Fast visst är det fusk?! Nej i så fall ska jag spela med mina gamla, tror jag, alltid retar det nån´.
Trevlig helg!

Dalkullan

Brunkullan sa...

Rosa är jättefint och också en av mina favvo färger:-)

Vi har också en årlig golftävling på jobbet. Hälften tar bara i klubban när det är denna tävling..hur kul som helst har vi och varannat hål (vi går 9 hål på korthålsbana...och vi är ca 15 st...i samma boll....det tar halva dan;-D...) så är det obligatoriskt med en hutt jägermeister!!
Ni fattar ju hur kul vi har på sista hålen:-)

Susanne

MODERN COUNTRY sa...

Heisann gumman! Pioner er alltid så herlig friske og vakre. rene ballettkjolene :) Selvfølgelig en av mine favorittblomster! Herlige bilder du har lagt ut siden sist og spesiellt fra din vennindes som er frilansfotograf for Bemz. Bemz en forresten en fantastisk bedrift!
Tenkte jeg bare skulle stikke innom deg en tur etter en lang men herlig reise fra Nederland til Norge. Tar meg en pust i bakken før fest i morgen :) Ha en nydelig helg og sees snart i bloggen med bilder fra turen! Klemmer fra Aina :))

Hem och Lycka sa...

Hihi, jag ska hålla din hemlighet säker hos mig - med rosa menar jag ;-)

Anonym sa...

Som den pinsamma golf-novis jag är måste jag fråga, vad är en ormdödare? Annars låer det som en sån där skönt avslappnad stund, kollegor emellan...rosa är väl ändå en tjejfärg så det passade väl bra, enligt mina tjejer finns det alldeles för lite rosa i världen.....

♥ Pia... sa...

Haha... så kul att du har lite färg på dej:)...Ha en trevlig helg..PIA

LantlivsAnette sa...

Grattis i efterskott får man väl säga då...Min dotter Amanda fyller också år den 26 ...Vi ska ha kalas för släkten på Söndag , och hon ska ha tjejmiddag (hon fyllde 14 och då får man inte säga kalas )Puuh..jag som hade tänkt åka på en stor auktion men.. men..är man effektiv så hinner man nog ..
Vackert med lite rosa till ditt vita..Kram Anette(måste hasta ..ska till jobbet)

Granne med Selma sa...

Grattis i efterskott! Jättefräscht med de rosa pionerna. Då syns ju både de och det vita ännu mer när man har dem tillsammans. Roligt att du tog rosa golfbollar. Girlpower!

Susanne sa...

Vad kul med golftävling! Att du har fyllt år har du varit tyst med. :-) Grattis i efterskott. Är också svag för rosa, speciellt på blommor. Rosa rosor är så najs.
Må nu så gott!
Ps fin bild. du verkar ha sååå snyggt hemma Ds

Anonym sa...

Jag visar också en favorit-näst-efter-vitt idag. har man två vardagsrum, behöver man ju inte välja...

Ingela :)

Färjtorp sa...

Vilken vacker bild! Pionerna var gudomliga.

Kram Johanna

Stina sa...

Kram till dig, vännen!

Hoppas att ni mår bra. / Stina

Lotta sa...

Rosa är ljuvligt!

Låter kul det där med golf! Skulle man kanske prova på.

Ha en riktigt härlig söndag!
Kram
Lotta

Stina sa...

Jo, så är det.
Man behöver den lugna stunden för sig själv. Helt tyst är det och man bara njuter av att få slappa lite.
Kram

Katarina sa...

Så vacker Pionbukett, helt rätt mot bakgrunden av din vackra Vita matsal.
Ett varmt Grattis till dig i efterskott:)

Katarina

Stina sa...

Är du hemma i veckan som kommer?
Puss

Arga Mamman sa...

Grattis i efterskott!! Ljuvliga pioner...

Ha en skön dag!

Mrs M sa...

Men lite rosa måste man väl få ha :-)! Jag älskar pastellfärger och min nya passion är grått tillsammans med vitt! Grattis i efterskott

Stina sa...

Åh, vad kul. Hör av mig... Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Härlig bild! Det är otroligt fint med rosa pioner och vita möbler. Älskar det :)!!!! Fina inköp på auktionen :) Ha en bra måndag!

www.nestorforlag.se sa...

Gud vilken underbar blogg du har.....saknar ord...